Кметът на София Йорданка Фандъкова се отзова на поканата на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата, предаде БТА.
Имахме среща, през декември поехте ангажимента да внесете яснота за технологията на жълтите павета,
не я получихме, обърна се министър Шишков към Йорданка Фандъкова. Той поясни, че от МРРБ са получили удължаване на срока от 6 месеца. Тъй като не получихме отговор във връзка с технологията, миналия път на нашата среща аз останах с убеждението, че вашето притеснение е в тази посока, коментира Иван Шишков.
В действителност това, което исках да направим днес,
е наистина да поемем едни ясни срокове кога ще има яснота дали има проблем - технологичен или не, как ще бъде отстранен и кога ще бъде коригиран, каза министърът.
В рамките на коледните празници София беше доста празна, времето беше страхотно и го изтървахме,
добави министърът. Той каза, че иска, след като са изпуснали тези 15 дни, в конструктивен диалог да видят как и кога е възможно да се отстрани този проблем. Проблемът не е, защото е малка или голяма повърхността на строежа, а това, че няма технологично решение, каза Иван Шишков.
Йорданка Фандъкова коментира, че "жълтите павета" в участъка пред Народното събрание са били наредени безобразно и трябва да бъдат пренаредени.
Няма да допусна повече експерименти на място с жълтите павета, затова още от първите дни направихме експертен съвет, добави кметът на София. Тя каза, че експертната група е препоръчала определен начин на подреждане и да се направи тестов участък на площадка, на която се съхраняват паветата. Този тестов участък в момента се изработва, коментира тя.
Участъкът, в който се намираме, представлява 1,5% от целия проект и стойността му е 204 хил. лева,
като нито един лев от тези пари не са платени, обясни Йорданка Фандъкова. По думите ѝ ще бъде платено, когато всички са сигурни, че работата е извършена качествено.
Боян Делчев от фирмата изпълнител каза, че е нямало пътна основа. Той уточни, че могат да изпълнят това, което им е зададено, но не са проектант.
Беше изпълнена технология за паважни настилки, които не са за тежко движение, добави Делчев и подчерта, че движението е много по-тежко от това, което е предвидено. По думите му се работи по нова технология. Пясъчната основа е еластична и няма как да очакваме тя да задържи паветата така, че те да не мърдат, каза още Делчев.
Проф. Димитър Назърски обясни, че експертите готвят заздравяване на пясъчните възглавници с дебелина 4 см.
Той каза, че с използване на водоразредима смола в малки количества се ангажира част около 15-20 мм от пясъка, при което се получава свързване на зрънцата на пясъка и се създава "легло" за всяко паве, а приплъзването ще бъде невъзможно. Фугите са от 3 до 4 см, уточни Назърски. По думите му това трябва да става при температура, не по-ниска от 10 градуса.
До края на седмицата ще предадем на общината доклад, който ще бъде цялата технология, каза професорът и уточни, че ще посочат количества за материалите.
Трябва да се съобразим и да се пренареждат тогава, когато времето позволи, коментира Фандъкова.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!