Е дно от големите постижения на това правителство беше въвеждането в експлоатация на интерконектора. Когато започнахме работа, намерихме незавършен строеж и демотивиран строител. Това беше надпревара с времето. Беше най-сладкото, което сме направили - България да има газ на различни цени.
Това заяви пред NOVA регионалният министър Иван Шишков.
Равносметката на служебния кабинет: Какво отчетоха министрите
Относно пътищата, Шишков каза, че за да бъде спряно незаконното строителство, възлагано от държавата, той е предложил Изменение в закона за устройството на територията. Шишков обясни, че това не означава амнистия.
„Това означава, че ще има законен механизъм да бъде проверено. И това, което съответства на нормата, да може да го ползваме спокойно”, заяви Иван Шишков.
Проверка на регионалното министерство: Липсва между 12% и 17% от асфалта на АМ „Тракия”
Той обаче смята, че бившите управляващи не искат това предложение дори да бъде разгледано.
„Няма проблем да проверим участък. Специално за 4 и 5 ЛОТ на „Хемус” сме направили актове и протоколи, знаем незаконното строителство, което е извършено. Но за да продължим процедурата ни трябва законов механизъм”, каза Шишков.
Шишков: Нарушения по проекти за над милиард лева
„Започваме да правим актове за незаконно строителство и ще глобяваме строителите. Другият парадокс е, че трябва държавата да глоби сама себе си”, каза Шишков.
„Когато бях зам.-министър в предишния кабинет, открих свлачище малко преди Благоевград. То беше спряло строителството. Вече имаме проект за укрепване на свлачището. Най-вероятно до дни ще го одобря и ще започне укрепването. Това ще даде възможност, най-вероятно до 3 месеца, единият тунел да бъде пуснат в експлоатация”, каза Шишков.
Той допълни, че оптимистичните срокове за цялостен вариант на магистралата са пет години.
Шишков с предложение: Не повече от три глоби годишно за шофиране без винетка
„Още 16,5 км успяхме да въведем в експлоатация. Последният участък от Боаза е въведен в експлоатация 2019 г. Оттогава освен говорене, нищо не се е случило. В първи, втори и трети ЛОТ сроковете бяха края на 2023 г. началото на 2024. Това, което намери служебният кабинет - не се плащаше на строителите. Имаше критичен момент с първия ЛОТ, който беше най-напреднал, защото имаше едни греди, които конструктивно трябваше да бъдат поставени. Около Нова година това стана. „Хемус” започна отново да се строи”, каза Шишков.
Според него е лошо, че е предвидено най-късно да започне строителството на ЛОТ 2.
Шишков: Ние сме магистрално бедни
„4 и 5 ЛОТ са заложници на това, че НС не желае да одобри този закон. 4 и 5 ЛОТ са в парламента”, каза Шишков.
Що се отнася до винетките, Шишков каза, че заради случая „Пролеша”, е станало ясно, че има голям проблем в ТОЛ системата. По темата се придвижва законопроект, който предвижда до 3 глоби на година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!