В ъпреки че настилката на магистрала „Хемус” се оказа 10 см по-малко от това, което е в проектната документация, пътят в никакъв случай не е опасен. Това увери инж. Венцислав Ангелов, председател на УС на АПИ, в сутрешното предаване на NOVA "Здравей България".
„В никакъв случай не можем да кажем, че имаме лош път. Като конструкция времево намаляваме експлоатационния период на този участък. Но този участък в никакъв случай не можем да кажем, че е опасен”, каза инж. Ангелов.
По думите му взетите проби ще дадат яснота какво трябва да се направи за основен ремонт.
Какво знае НАП по скандала с магистрала "Хемус"
„По наши данни към момента на основен ремонт подлежат 100 км., които държавата трябва да осигури в близкия период от около 1-2 години в размер на 500 млн. лв.”, обясни още инж. Ангелов. „Факт е, че има по-малки дебелини от общия размер на пътната конструкция", допълни той.
„Не мога да кажа дали е крадено. Мога да кажа, че част от тези слоеве не са като показатели като в проектна документация”, каза инж. Ангелов.
Шишков: Започваме проверки на строителството в София
Относно магистрала „Марица” първоначалните данни сочат, че асфалтовите слоеве са в нормите. Има проблем с пътната конструкция, там където е „леглото” на асфалтовата настилка.
„Към решението на НС, с което трябваше да се разплатят старите обекти, които текат гаранционни срокове, АПИ направи разплащане в размер на 50% от тази сума, която е около 275 милиона. Към момента няма да разплащаме останалата сума на обекти, които са за основен ремонт, а са направени като текущ ремонт и поддържане. Държавата няма да разплати незаконни обекти и основни ремонти по републиканската пътна мрежа”, каза инж. Ангелов.
Шишков с информация за отпуснатите пари за почистване и играждане на нови пътища
Той увери, че не са спрени никакви дейности по строежите на „Хемус”. Продължава и строителството на Видин-Ботевград, на магистрала „Европа”, както и на магистрала „Струма”. „Полагаме всички сили и средства да станат тези обекти по най-бързия начин”, каза инж. Ангелов.
Относно тунелите в страната, той е категоричен, че са безопасни.
„Възложено е на пътно поддържащите фирми да се измият, почистят, имат одобрено задание, работят ги в спешен порядък. Тунелите не са 1-2. А на този на Мало Бучино още вчерашният ден започна почистване”, каза шефът на АПИ.
Обвиняемият по аферата „Хемус” Борислав Колев влезе с адвоката си в ГДБОП
За връщането на пари за винетки, при над 3 глоби, ще са необходими 5 милиона лева. Хората мога да подадат заявления на сайта на БГтол, каза още той.
За Кресненското дефиле, инж. Ангелов каза, че в момента се работи по голямо свлачище преди тунел „Железница”. Очаква едната лента в самия тунел да бъде пусната до средата на годината.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!