И звикаха на разпит в Националната следствена служба председателя на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Йордан Вълчев. Това потвърдиха за NOVA от Пътната агенция. Шефът ѝ се е явил тази сутрин и оказал пълно съдействие.
Шефът на АПИ: Ако с оставката ми ще спрат да загиват деца, я подавам веднага
Разпитът се случва в рамките на разследването за смъртта на 12-годишната Сияна на пътя Луковит-Плевен и информацията, че за тази отсечка е имало десетки сигнали.
Инж. Вълчев е един от свидетелите по него. Все още не е ясно дали ще му бъде повдигнато обвинение.
От него са били изискани документи, свързани с изграждането и поддържката на пътя Луковит - Плевен, съобщи БНР, позовавайки се на свои източници. Вълчев е бил разпитван само като свидетел.
"Ако с оставката ми ще спрат да загиват деца, я подавам веднага. Но мисля, че това няма да се случи", заяви в понеделник на брифинг инж. Йордан Вълчев.
"Проблемите с пътищата у нас са от много години. И ако моята оставка ще реши тези проблеми, съм готов да си я подам", отбеляза той преди ден.
След трагедията Плевенската окръжна прокуратурата образува досъдебно производство, което да установи както отговорността на шофьора на ТИР- а, ударил автомобила, в който са били детото и неговите баба и дядо, така и състоянието на пътната отсечка, където стана катастрофата.
По разпореждане на изпълняващия функциите главен прокурор Борислав Сарафов разследването беше възложено на Националната следствена служба.
Днес следователи взеха проби от асфалта на пътя, на който стана катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна. Така наречената „ядка” трябва да покаже дълбочината и качеството на положената настилка и дали тя е била компрометирана. Степента на износване не е част от тази експертиза, посочиха от Националната следствена служба.
Преди дни от Агенция „Пътна инфраструктура” обявиха, че състоянието на пътя не е чак толкова лошо, но все пак се предвижда основен ремонт. Проектът за него бил готов още миналата година.
Паралелно с официалното разследване, такова и започнаха и от неправителствения сектор. Те са констатирали няколко нередности на отсечката между селата Радомирци и Телиш.
По думите на Дияна Русинова от Европейския център за транспортни политики „това е път с много проблеми”. Сред тях са:
- Странично изтласкване на асфалтовото покритие – на места са се образували коловози с дълбочина от почти 10 см, което е предпоставка за задържане на вода;
- Пътни знаци на повече от 10 години;
- Липса на светлоотразителна маркировка;
- Наличие на затревени земни окопи и откоси, което пречи на отводняването на асфалта.
Миналата седмица на мястото на инцидента беше извършен следствен експеримент със същото ремарке, което премаза колата, в която е пътувало семейството на Сияна. От Областното пътно управление бяха иззети множество документи, свързани със състоянието на пътя и предприетите действия за ремонта му. На мястото бяха сложени и знаци за ограничаване на скоростта.