Обвинението е за "причиняване по непредпазливост смъртта на повече от едно лице", което се наказва с лишаване от свобода от 5 до 15 години.
Прокуратурата ще поиска от Окръжния съд да му бъде наложена мярка за неотклонение "задържане под стража".
Назначена била петорна техническа експертиза на автобуса, която трябва да е готова до два месеца, каза говорителят на прокуратурата.
Слав Славов е задържан за 72 часа в следствения арест с прокурорско постановление.
На 28 май автобус "Чавдар" на неговата фирма "Ем Си Ай" уби на място 16 души и рани още толкова по време на народен събор в местността "Бакаджик" край Ямбол. Още една жена почина от нараняванията си днес във Военномедицинската академия в София.
В. "Труд" пише днес, че
най-малко седем груби нарушения
са установени досега от експертите, които разследват тежката злополука.
Ето ги:
1. Липсват пътни листове и тахографски шайби за извършените превози от фирмата превозвач. ЕТ "Ем Си Ай - Слави Славов" е представила само една-единствена тахошайба. Планирана била проверка във фирмата, но трагедията я изпреварила.
2. Няма пътни книжки за извършването на случайни превози от Ем Си Ай. Те са задължителни.
3. Не е поискано разрешение за конкретния превоз до местността Бакаджика. Без документа не би трябвало да може да се возят хора.
4. Фирмата превозвач няма сключен договор с шофьора на автобуса. 61-годишният Господин Господинов е бил нает ден-два преди превоза. Вероятно той е взел пари на ръка.
5. Шофьорът не е преминал психопреглед - задължително условие за превоз на пътници. Господинов е трябвало да се яви на теста още през 2007 г., за да може да упражнява професията. Последното му изследване е от януари 2004 г., като го е минал от втори път.
6. Данните от разпечатките за измерена димност на 30-годишния "Чавдар" и за спирачна ефективност регистрират показатели като при чисто нов модерен автобус, което е невъзможно. Проверката на ИААА категорично е доказала, че от компютъра на елховския сервиз "Великов, Савов и ко" могат да се вадят разпечатки, без да се подава сигнал от стендовете.
7. Измерените стойности при ръчно и при автоматично управление на спирачките се различават драстично. Това недвусмислено показва, че от компютъра в пункта могат да се вадят манипулирани данни.
"Труд" пише, че
допълнителни съмнения
буди и фактът, че въпреки че в Ямбол, откъдето е фирмата, има 4 пункта за технически преглед, Ем Си Ай са закарали за тест "Чавдар"-а в елховския сервиз.
Володя Киров, шеф на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", признава пред вестника: "Очевидно има сериозен пробив в системата. При сегашните условия ни е трудно да ги установим, защото осъществяваме само спорадичен инцидентен контрол.Не можем да имаме 705 пункта за технически прегледи на превозни средства и във всеки от тях постоянно да стои наш човек."
Според "Труд" когато попитали Слави Славов как "Чавдар"-ът е минал технически преглед, той отговорил: "Знаете как става..."
"Това е престъпна безотговорност, и то от човек, който трябва да осъществява превози на хора", казва Володя Киров.
И твърди, че контролът през последните години непрекъснато бил увеличаван. Проверките през 2008 г. били с 49% повече, отколкото през 2005 г., издадените актове са се увеличили с 23%. Постъпилите средства от глоби през 2005 г. са били 306 000 лева. За м.г. сумата била 20 пъти по-висока...
"Не мога да приема, че контрол не се осъществява", казва пред "Труд" Киров.
По повод на тези изявления председателят на Парламентарната група на ОДС Йордан Бакалов заяви пред репортери, че
Володя Киров е трябвало да подаде оставка.
"Ако имаше малко морал, Киров трябваше да си подаде оставката, а не да се оправдава, че има пропуски, да не говорим за премиера Сергей Станишев, който пък трябваше да му я поиска.
Колко години трябва да минат, за да разбере, че има пропуски и да има толкова много жертви за тяхното безхаберие", заяви Бакалов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!