Ч угунени боларди или колчета най-вероятно ще сменят „перките на акули“ по ремонтиращата се ул. „Граф Игнатиев”, каза главният архитект на София Здравко Здравков, цитиран от агенция БГНЕС.
„Ще търсим възможност за създаване на друг тип ограничители, които са свързани с историческото наследство на София. Прочуваме възможни решения от такъв тип чугунени боларди с височини 40 и 60 см.
В момента, в който имам мостри, ще ги представя пред комисията по архитектура и да се вземе окончателно решение“,
заяви главният архитект и добави, че проектантът е предложил да се поставят кабъри от неръждаема стомана, които са доста ниски, около 5 см.
Тези предложения ще бъдат представени следващата сряда по време на заседанието на комисията по архитектура. Здравков коментира, че имало и предложение да се сложат ниски ограничители, но според „Пътна полиция“ това не е добро решение, защото при сняг няма да се виждат и отново ще има опасност за пешеходците.
„Съгласно закона за движение по пътищата има изискване да има физическо разграничаване на трамвайното трасе от пешеходната зона. Трамваят освен, че върви по трасе има своя динамичен габарит. Той е 30 см от крайната проекция на трамвая. В тази зона не трябва да минават пешеходци. Трамваят има огледала, понякога той може и да се наклони и да стане инцидент. Водещият критерий при избора на тези ограничители ще бъде безопасността и да е ясно къде е трасето на пешеходците и трамвая“, заяви той и каза, че ще направят всичко възможно, за да не се допуска инцидент с блъснат човек от трамвай.
Очаква се премахването на перките да стане до края на месеца, като едновременно с това ще бъдат монтирани новите ограничители.
Вече трима души пострадаха от ограничителите на столичната улица „Граф Игнатиев“, чийто ремонт продължава. В началото на март 48-годишна жена се спъна в ограничителите и пострада – пукната ръка, лепене на нос и натъртвания. На 7 март около 11 часа възрастен мъж също пострада, след като се е спънал в ограничителите, които веднъж бяха променени. На 12 март пореден човек се спъна в гранитните блокчета покрай трасето на трамвая.
Въпросните ограничители, станали известни като „перки на акули“ бяха поставени по искане на „Пътна полиция“. Поводи за оплаквания от страна на гражданите бяха както „перките” по трасето на трамваите, така и криво наредени плочки, стърчащи кабели и тръби. В края на миналата година заради проблеми с ремонта и подменена шумопоглъщаща подложка, в процеса на ремонта, оставка подаде заместник-кметът по транспорт в Столичната община Евгени Крусев. Прокуратурата започна разследване за „длъжностно престъпление, свързано с нарушение на Закона за обществените поръчки“.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!