О т днес влизат в сила ограниченията на скоростта до 90 км/час за някои участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус", съобщи Нова ТВ.
Целта е да се повиши безопасността на движение по старите отсечки от автомагистралите, които заради липсата на пари не са рeмонтирани от години.
На "Тракия" - ограничения в областите Пазарджик и Пловдив. На АМ „Хемус“ намаляването на скоростта се отнася за отсечки между Шумен и Варна.
В тези отсечки ще бъде поставена вертикална сигнализация, ограничаваща скоростта на движение не повече от 90 км/ч. Знаците за ограничение на скоростта ще бъдат монтирани след всеки пътен възел, както и на самия участък.
Ограничаването на скоростта до 90 км/ч на няколко участъка по магистралите "Тракия" и "Хемус" от днес е само временно, АПИ започва поетапно да ги ремонтира и до август част от тях ще са готови, каза пред журналисти в МС днес Лиляна Павлова,
министър на регионалното развитие и благоустройството. Поетапно пари за ремонтите ще отпуска Министерството на финансите. Първо ще бъде възстановен проблемен участък по магистрала "Тракия" в област Пазарджик, след това в област Пловдив.
Паралелно ще се работи и по ремонт на мост на магистрала "Хемус" при Шумен, посочи Павлова. Дупките по платната ще бъдат запълвани със "студена смес", ако трябва ежедневно, докато време позволи рехабилитация на пътя, посочи министър Павлова.
По разпореждане на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) до 13 ч. всеки ден служителите от районните пътни служби ще извършват оглед на всички автомагистрални пътища и при констатиране на нарушаване на асфалтовата настилка ще изискват от пътноподдържащата фирма да предприеме незабавни ремонтни дейности, които да бъдат изпълнени в същия ден, ако метеорологичните условия го позволяват.
"Докато бъдат намерени средства и тези участъци бъдат ремонтирани, дотогава ще има това ограничение. Искрено се надявам това да приключи още това лято”, коментира по-рано шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров.
Запитан има ли възможност за покачване на годишната винетка, шефът на АПИ каза, че това е политическо решение.
"Аз като председател на пътната агенция, смятам, че за нас наистина таксата трябва да бъде повишена като винетка. Но най-справедливо ще бъде таксуването когато бъдат въведени националните тол такси за поддържане. Тази система ще направи нещата такива, че тези които пътуват най-много - да плащат най-много, а тези които пътуват по-малко, да плащат по-малко”, обобщи Лазаров.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!