Д нес норвежката компания за мобилни разплащания „Settle” официално стъпи на българския пазар.
Денят не е избран случайно. Празникът на жената 8 март е точният момент, според Даниел Р. Дьодерлайн - главен изпълнителен директор и основател на „Settle”.
„Избирайки да започнем бизнеса си в България точно на Деня на жената не е случайност, а целенасочен избор, защото равноправният достъп до финансови услуги и включването на всички е изключително важно за нас”, посочи Дьодерлайн и подчерта, че 60% от Борда на директорите на „Settle” са жени, както и 30% от персонала на компанията, която вече оперира на 22 пазара в Европа.
Какво представлява „Settle” и защо стъпването на компанията в България е важна новина? На практика това е един от най-лесните начини за изпращане и получаване пари.
„Settle” е пионер и е в основата на скандинавската революция в областта финтех услугите за дигитални и мобилни разплащания през последното десетилетие.
Това леко мобилно приложение променя начина, по който функционира финансовата система в Норвегия.
Регистрацията става изключително лесно, без дългия процес на идентификация, типичен за банковите сметки и е напълно безплатна. След това няма скрити такси и задължения. Няма изискване за преводи над определена сума. Не е нужна банкова сметка, въпреки че такава може да бъде използвана с профила от потребителя.
Щом потребителят се регистрира може да започне да превежда и получава пари незабавно, като приложението позволява за целта да се използва списъкът с контактите в телефона.
Такси и то, според Дьодерлайн не високи, се начисляват само върху транзакции.
От гледна точка на бизнеса има много инструменти за самообслужване. Фирмите нямат нужда от допълнителен хардуер. И както и потребителите могат да започнат транзакциите веднага след инсталирането на приложението.
Акаунтът в „Settle”, освен, че е безплатен и сигурен, е управляван под надзора на норвежките финансови регулатори. Показателно за тяхната ефективност е, че Норвегия е страната с най-ниска корупция в света, подчерта Дьодерлайн.
„Искаме хората и компаниите да могат да изпращат пари без ограниченията на границите и валутите”, коментира Мария Акуратнова - оперативен директор на „Settle” и член на Борда на компанията.
Дигиталните пари и мобилните разплащания вече се използват повсеместно в Норвегия. Сега стратегическата цел на „Settle” е да сподели натрупания опит и с потребителите в другите европейски държави, поясни Дьодерлайн.
Дигиталната революция създава множество нови възможности за бизнеса, отменя необходимостта от чакане и опашки, демократизира парите и позволява равноправен достъп до финансовите услуги.
С какво българският пазар привлече „Settle”? В България 67% от хората ползват мобилни услуги, а 56% - социални мрежи. Въпреки това по-голямата част от разплащанията все още се извършват в брой. Тази ситуация дава големи възможности за развитие на дигиталните финансови услуги.
Същевременно по-голямата част от дигиталните разплащания в България стават чрез мобилни телефони и този сегмент на пазара постоянно и стабилно расте
„Settle” е различна от останалите големи международни компании на пазара на мобилни разплащания, защото за разлика от тях локализира своите услуги, създава местно представителство, наема местни хора и прави наистина локални транзакции.
В същото време навсякъде, където оперира „Settle” се старае да работи с водещите местни банки и да им помогне да изградят системата за дигитални разплащания.
„В „Settle” сме силно мотивирани да създаваме полезни връзки между хората и бизнеса. Никога досега не е било толкова важно да се създадат такива връзки, тъй като хората останаха вкъщи, а фирмите се нуждаят от нови начини да обслужват своите клиенти. Ние предоставяме инструменти за улесняване на разплащанията, поръчките и обслужването на клиенти по безопасен начин в условия на епидемична обстановка. Грижим се също и за създаването на добавена стойност за местната общност и се гордеем с нашите локални партньорства и екипа, който създадохме, с цел да дигитализираме България още повече с помощта на „Settle”, сподели основателят на компанията.
„Нашият партньор в България в момента е „Management Financial Group”, посочи Дьодерлайн.
„Първото ни местно партньорство е с „Management Financial Group”. Тяхната силна позиция като компания за финансови услуги и доставчик на кредити, не само в България, но и в целия регион, е голямо предимство за „Settle”. Очакваме с нетърпение да обявим и следващите партньори, които ще се присъединят към нашата дистрибуторска мрежа. „Settle” е уникален в своя партньорски модел, позволяващ на големи местни брандове да се възползват от услугите за мобилни плащания, без да се налага да ги създават сами“, допълни Дьодерлайн.
„Management Financial Group” (MFG) е холдинг, който обхваща в структурата си водещи компании, специализирани в областта на предоставянето на небанкови финансови услуги в Централна и Източна Европа. Той управлява богато портфолио от успешни бизнес начинания в сферата на потребителското кредитиране, финансирането на микро и малки предприятия, дигиталното кредитиране и други алтернативни финансови продукти и услуги.
В MFG работят повече от 8300 служители и консултанти в над 450 офиса в България, Украйна, Румъния, Полша и Македония.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!