Д ефицитът на таланти е критичен проблем, който се задълбочава в последните години. Организациите, които поставят като основен приоритет развитието на служителите си, очаквано се превръщат в магнит за таланти, които искат да развиват своите знания и умения. За да разберем защо развитието на хората в една организация е от ключово значение, отправяме поглед към Филип Морис България и четирима успешни професионалисти от компанията, които ще споделят своя положителен опит за кариерното израстване и програмите за развитие на таланти.
През 2022 г. Филип Морис България създава пилотна професионална програма, която инвестира в най-добрите кадри на пазара на труда. Нейната цел е да привлече хора на високо професионално ниво с дългогодишен опит в международни компании от различни пазарни индустрии. Тази година от компанията обявиха, че надграждат програмата и й дават ново име - GAME CHANGERS. Тя вече е международна програма за лидери в България, Гърция и Румъния, и е с продължителност от 24 месеца.
Десислава Петкова е професионалист с 13-годишен опит в утвърждаването на международни брандове за бързооборотни стоки. Започва работа във „Филип Морис България” през 2022 г. като част от иновативната програма за професионалисти..
„Няма да крия, че програмата ми се стори като немалък риск. След като си достигнал вече определено професионално ниво, се изисква доза смелост да се впуснеш в такова предизвикателство - смяната на индустрията и компанията е едно, но към това се добавя нуждата да се доказваш на нова длъжност и в нов екип на всеки 8 месеца. В това обаче видях и уникална възможност - нещо като бърза писта за професионално обогатяване и израстване”, споделя Петкова, която от септември заема позицията ръководител Стратегия и управление на проекти във Филип Морис България.
„Програмата GAME CHANGERS беше целенасочено разработена така, че да ни изкара от зоната на комфорт. Първата ми позиция беше възможно най-далеч от опита ми към онзи момент – започнах като Manager Commercial Programs – роля, която ми даде много добър общ поглед над начина на функциониране на бизнеса. Втората позиция беше най-предизвикателна – трябваше да изляза на терен като Manager Operations Excellence. Там научих много за търговската страна на бизнеса и как решенията в офиса се материализират пред клиента. Програмата за мен завърши в отдел „Бизнес планиране“. С всяка ротация усещах, че все по-естествено успявам да прилагам умения от напълно различна сфера в новата ситуация и така да създавам стойност по неочакван начин. За много кратък период получих кондензирано знание и умения, които иначе биха отнели години в една организация с линейно развитие”, казва още Петкова.
Антон Тодоров е професионалист със 17-годишен опит в сферата на маркетинг и продажби в няколко мултинационални компании. Започва работа във Филип Морис България през 2021 г. начело на стратегията за придобиване на нови потребители, а от януари тази година оглавява отдела „Потребителско изживяване“ в компанията.
„Силно вярвам, че личната мотивация е отговорност на всеки един от нас, като аспектите могат да са разнообразни. Аз лично се мотивирам от изключителната гордост, че в компанията на ежедневна база предприема правилните стъпки за потребителите, бизнеса и обществото като цяло. Не съм виждал друга организация да е толкова ориентирана към потребителската удовлетвореност във всички решения, които се взимат. На ежедневна база това включва динамиката на работа, щастливите колеги, възможността да помагам на хората около себе си да израстват, както и аз самият да се развивам. Компанията предлага неограничени възможности за професионално израстване, стига човек да го пожелае”, казва Тодоров.
За служителите, които желаят да променят професионалните си компетенции и умения, но не желаят да напускат компанията, Филип Морис България предлага както хоризонтална, така и вертикална възможност за развитие.
Подобен е случаят и на Севдалина Василеску. Тя стартира кариерата си във Филип Морис България преди цели 17 години. Преминава през впечатляващите 13 роли, покриващи широк спектър от дейности в двата най-големи отдела в организацията – „Маркетинг“ и „Продажби“. В момента ръководи отдел „Бездимни продукти“.
„Винаги съм била фокусирана върху обогатяването на ролята, доставянето на резултати чрез отлична колаборация и изграждането на силни екипи. Щастлива съм, че компанията дава възможност за разширяване на професионалната перспектива чрез отварянето на нови функции в организацията, както и чрез вдъхновяващите обучения и курсове, които организираме за служителите си”, споделя Василеску.
Радослав Христов има над 10-годишен опит в сферата на връзките обществеността, работил е с редица международни компании и неправителствени организации. Става част от екипа на Филип Морис България в ролята на мениджър „Комуникации“ през 2022 г. От март 2024 г. заема позицията „Global Press Office Lead“ в централата на компанията в Лозана, Швейцария.
„Вероятно според критериите на големите международни компании все още се считам за „нов“, но Филип Морис Интернешънъл предлага богата палитра от възможности за развитие, не само за професионалистите с дългогодишна история в компанията, но и за сравнително скоро присъединилите се към нея – моят път до момента е доказателство за това”, споделя опита си той.
„За мен основен стимул винаги е било да виждам в организацията, в която работя, успели хора, с които се припознавам и чиито успехи бих се стремял да постигна. Хора, които ме вдъхновяват освен с професионализма и експертизата си и с това какви личности са, как се отнасят с околните, какви книги четат, какво вълнува вътрешния им свят. Хора, които постигнат резултати и успехи, но го правят заедно с околните и техните най-добри качества, а не въпреки тях. Усещането за принадлежност към нещо голямо, трансформация, компания с мисия – това също е огромен стимул да се стремиш към по-развити и интересни версии на себе си в професионално отношение“, добавя Радослав Христов.
Четиримата професионалисти от Филип Морис България и техния опит в компанията са категорично потвърждение на твърдението, че развитието на служителите в една компания е от ключово значение за задържането на работната сила и за повишаване на ефективността на бизнеса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!