Р аботна група ще решава проблемите на строителния бранш. Това бе решено след среща в Министерския съвет.
"Искам да изкажа удовлетворение, че диалогът продължава. Стефан Янев разпореди още в понеделник да се създаде работна група между представители на заинтересованите ведомства и наши технически експерти, така че първо да се реши формата, под която ще стартира подготовката на зимното подържана и формата, под която ще се извърши изплащането по вече извършените ремонти", заяви представител на браншовата камара "Пътища", информира NOVA.
"Готовността за протестни действия обаче остава", уточни той.
"Служебното правителство не е спирало да мисли по този казус. Установихме похарчен бюджет на АПИ в размер на 382 млн. лв. до края на април. Има няколко проблема и се опитахме да търсим решения. Един от тях е осигуряването на тези средства за доплащане на извършените дейности от строителни фирми се опитахме да го представим в НС. Не получихме такова одобрение. През актуализацията на бюджета са осигурени 100 милиона лева за зимно почистване. Ако на нашата държава годишно са ѝ необходими над милиард лева за поддръжка на пътищата смятаме, че това трябва да бъде заложено в бюджета на 2022 г. Това ще намали стреса в строителните фирми", уточни регионалният министър Виолета Комитова.
"Благодарение на актуализацията на бюджета няма да има стрес върху ресурса, ще има достатъчно средства, за да може да започне подготовката за зимния сезон", заяви министърът на финансите Валери Белчев по време на брифинга в МС.
"Краткосрочният проблем в тази посока може да се счита за решен. Втората добра новина е, че имаме конструктивен диалог с браншовите организации. Ще имаме възможност да продължим планирането за следващата година, за следващия бюджет заедно. Третата, че сформирахме работна група, която да отстрани някои неточности в правилата, някои условности и да намери правилната форма, която да ни позволи оттук нататък да стъпим върху една по-стабилна основа за съвместна работа", каза още министър Белчев.
Той заяви, че е удовлетворен от позитивния диалог. "Вярвам, че в рамките на много кратко време ще сме способни да произведем една по-стабилна атмосфера за сътрудничество", каза още Белчев.
"Решихме да организираме тази среща днес,
за да се запознаем с неотложни и важни проблеми на строителния бранш, който се занимава с инфраструктурата и има отговорности както по изграждането, така и по нейното поддържане".
Това заяви служебният премиер Стефан Янев в Министерския съвет по-рано днес на среща с ръководството на Българска браншова камара "Пътища".
В разговора участваха също министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, заместник-министърът на правосъдието Иван Демерджиев, изпълнителният директор на Агенцията по обществени поръчки Миглена Павлова и директорът на АДФИ Стефан Белчев.
"Многократно е ставало въпрос за наличието на системни проблеми. Опитваме се, търсим решение, в този смисъл е и този диалог и тази среща, която днес организираме, именно в стремежа да търсим решения. Какви ще бъдат те - надявам се да имаме някакъв прогрес. Малко - много, когато и както успеем, въпросът е, че наистина трябва да търсим решения, защото проблемите са много. Преди началото на зимния сезон трябва да сме наясно и да имаме представа и решение как точно ще се извърши поддръжката на пътищата и необходимата организация за целта. В тази връзка сме поканили достатъчно експерти, достатъчно представители на бранша", заяви още министър-председателят, цитиран от "Фокус".
Срещата днес бе продължение на разговорите от сряда при президента Румен Радев.
МРРБ и Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ вече се съгласиха, че държавата дължи на фирми от бранша 1,3 милиарда лева за изграждане, ремонти и поддръжка на пътищата. Проблемът, обявен от предишния финансов министър Асен Василев, е че възложената от АПИ дейност далеч надхвърля обемите в договорите с фирмите и плащанията не могат да се направят без да се наруши закона, припомня БТА.
Миналата седмица Българската браншова камара "Пътища" излезе на национален протест. Организаторите на протеста настояха за разплащане на натрупаните задължения към изпълнителите от пътния бранш от страна на държавата, възстановяване на текущите възлагания, за поддържане на пътищата в допустимо експлоатационно състояние, както и разписан план - програма за развитие на републиканската пътна мрежа.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!