Д иалогът между бранша и държавата е възстановен, съобщи председателят на УС на Българска браншова камара „Пътища” Стефан Чайков на съвместен брифинг с министъра на регионалното развитие Виолета Комитова, предаде БГНЕС.
В Агенция „Пътна инфраструктура” започва фактурирането
на нефактурираното зимно поддържане от миналата година. "Най-накрая сме във фаза на диалог", каза още Чайков.
Той съобщи, че протестите на пътните строители,
които изкараха тежка механизация в центъра на София, за следващите два дни спират.
"Г-жа Комитова прави всичко възможно да има пари за пътноподдържащите фирми, въпросът е в какъв размер ще са и кога ще започне разплащането", каза още Чайков.
По-рано днес тежка механизирана техника на пътните строители
беше докарана на жълтите павета в центъра на София пред Президентството и Министерски съвет. От бранша отказваха диалог с регионалния министър и настояваха за оставката на Виолета Комитова. Пътностроителните фирми искат изплащане на 900 млн. лева за извършена дейност.
МРРБ: Протестът има политически подтекст
От Министерството на регионалното развитие и благоустройството пък заявиха, че плащането на трудови възнаграждения на работниците и на служителите е задължение на пътностроителните фирми.
Според МРРБ след като заплатите се изплащат и няма съкратени работници, както информира председателят на УС на Браншова камара „Пътища” Стефан Чайков, протестът не е свързан с трудовите възнаграждения, а има политически подтекст.
„Договорите на фирмите, свързани с пътното поддържане, са сключени основно през 2019 и 2020 година с Агенция „Пътна инфраструктура”, ръководена от служители, назначени от предишното управление на ГЕРБ. Възлагането на дейностите по тези договори в началото на 2021 година се е извършвало от същото ръководство срещу недостатъчно осигурени финансови средства в държавния бюджет, приет от Народно събрание, доминирано от представители на ГЕРБ”, заявяват от МРРБ.
Огромен протест ще има в центъра на София
„Осигуряването на липсващите необходими средства за покриване на задълженията на Агенция „Пътна инфраструктура” по извършените дейности за текуща поддръжка на пътищата може да се случи само от действащо Народно събрание, каквото в момента няма. За зимното поддържане 46-ият парламент осигури 100 милиона лева, които ще отидат в пътния бранш не под натиска на улицата и не с политически цели, а срещу изрядно оформени двустранни споразумения между АПИ и съответните фирми”.
От МРРБ добавят, че финансовите претенции на бранша трябва да бъдат отправени към следващото Народно събрание, което може легитимно да реши проблема.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!