П ътищата в Албания, Танзания, Ботсвана, Замбия и Мали са по-добри от тези в България. Това показват данните на Световния икономически форум, съобщава NOVA.
Качеството на пътните настилки у нас е на 93-о място от общо 137 държави. В това отношение след България се нареждат най-вече страни където до скоро е имало или в момента бушуват граждански войни.
Започнаха протести заради дупките по пътищата
Десетки дупки зейнаха по Е-79 след силните студове
Електрически стълб насред пътно платно край Трънско
Дупки зейнаха в чисто нов път за 50 млн. лв.
Общата дължина на българските републикански пътища е почти 20 000 км – от тях 741 км са магистрали, около 3000 км - първокласни пътища, а останалите - втори и трети клас.
Официалните данни сочат, че огромна част от пътищата в България са в лошо състояние. Над 6000 км имат нужда от спешен ремонт. Парите обаче стигат за поправка на една трета от тях. Затова и повечето не са ремонтирани от между 20 и 40 години.
За 2017 г. агенция „Пътна инфраструктура” разполага със 185 млн. лева, 78 млн. от които ще бъдат изразходени за зимно поддържане, а останалата част от сумата - за ремонти, възстановяване на маркировката и рязане на храсти.
Отделно държавата отдели 100 млн. лева за текущо поддържане на пътищата. Затова и повечето ремонти са козметични, с кърпене и частично полагане на асфалт.
При това много често дори при тези козметични ремонти не се спазват правилата за полагане на асфалта, което трябва да става по специална технология, върху добре почистена основа и задължително при сухо време.
„Започват да се появяват дупки и пукнатини на първата или втората година, това е недопустимо”, коментира Веселин Димитров, директор на Института по пътища и мостове.
Друг проблем са старите парила при проектирането на пътищата в България, които не са съобразни с това, че по тях в момента се движат камиони с товари от 25-30 и повече тона. Така при преминаването на тировете основите на пътните настилки се разрушават.
В много случаи тестовете показват лошо качество на полагания нов асфалт, което води до деформации, образуване на коловози и дупки. Така пестенето на пари и компромисите в качеството водят до жертви по пътищата на България.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!