17 виадукта на автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“ се ремонтират през тази и следващата година със средства от бюджета. Инвестицията е за над 143 млн. лв. Съоръженията не са обновявани от построяването им преди повече от 30 години. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при инспекцията на заключителния етап от ремонта на виадукта при тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ в посока София.
Аварийният ремонт на съоръжението се наложи заради изключително тежкото му състояние, каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов. Той напомни, че през миналата година беше ремонтирано съоръжението в посока Варна. Ако времето не се влоши рязко, се очаква ремонтът да завърши до края на седмицата. Утре, по график, започва монтажът на мантинели и и полагането на шумяща маркировка. Това съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Има вероятност движението в тунел Витиня в посока София да бъде пуснато за кратко до края на годината, но през 2019 година да бъде спряно за около 10 месеца.
"Тука имаме един много сериозен проблем, който в момента трябва да преценим, два рискови момента има в този участък над пътя. Единият е тунелът, за който става на въпрос, другият е – т.нар."анкерна стена", посока Варна, на стария път, така че сме пред дилемата кое да направим по-напред, къде рискът е по-голям", каза той пред БНР.
Министърът напомни, че виадуктът при 33-ти км на АМ „Хемус“ е строен преди повече от 30 години и почти всички съоръжения, които са с такъв дълъг период на експлоатация, имат нужда от основен ремонт. Направено е приоритизиране според състоянието, в което се намират. Преди всичко се търси безопасност за пътуващите.
Проверка на регионалното министерство е показала, че 25% от пътищата от републиканската пътна мрежа са в лошо състояние. И тази година голямото празнично пътуване ще бъде белязано от задръствания заради ремонтите по магистрала „Хемус”.
Магистрала „Струма” става по-дълга. До дни ще бъде пуснато в експлоатация трасето от Кресна до Сандански и така вече ще се пътува много по-бързо и безопасно до границата с Гърция.
В момента се полага последният слой асфалт върху 24-километровата отсечка, поставят се маркировка и осветление.
В новия участък са вложени над 240 милиона лева.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!