С викове "Оставка" КТ "Подкрепа" протестира против сумарното изчисляване на работното време в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" на кръстовището между ул. "Гурко" и ул. "Дякон Игнатий", предаде БГНЕС.
Александър Иванов, председател на Фирмена синдикална организация в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", заяви пред БГНЕС, че той и колегите му протестират заради въвеждането на сумираното изчисляване на работното време, тъй като по думите му то противоречи на директива 200388 на Европейския съюз (ЕС). "Нашият работодател, както и България, нарушава директивата за работно време", каза той.
Иванов подчерта, че през 2011 г. е трябвало да бъде транспонирана и вече е задължителна за България и добави, че вече имат и решение на Европейския съд по този повод.
Той е категоричен, че нищо няма да се промени. „В момента г-н Рановски е безсилен. Той е системен нарушител на Кодекса на труда и Закона за държавния служител, това сме го доказали и с проверки в Инспекцията по труда. Той в момента се опитва да каже, че прави нещо“, смята Иванов. По думите му няма как да има денонощен контрол в ИА „Автомобилна администрация“, защото личният състав е много малко и е под санитарния минимум. „Той в момента си пази топло работното място и тлъстата заплата, че прави някакви реформи“, категоричен е Иванов.
На въпроса какво иска да се случи, когато дойде редовно правителство на власт, Александър Иванов отговори: „Искаме да станем на дневен работен ден. Нямаме претенции да работим и нощно време, проблемът е, че нямаме хора. За една точка за контрол ни трябват 10 човека, а една дирекция на Пловдив, Смолян и Пазарджик разполага с 6 човека и това ще доведе до нарушаване на Кодекса на труда.“
Липсата на кадри се дължи на липсата на щатни бройки, обясни той. „За да ни приемат в ЕС през 2005 г. по доклад трябваше да сме 500 инспектори, а в момента сме 102. 2005 – 2006 г. направиха специалистите "инспектори", за да покрием бройката, а в следващия момент тези хора се занимават с административна работа“, каза председателят на Фирмената синдикална организация и добави, че Рановски е направил промяна в Устройствения правилник, която е неработеща.
„Работното ни време отива в път“, заяви Иванов и уточни, че има случаи, при които 90% от времето минава в път, защото териториите на дирекциите са много големи и няма как да отидеш от Пловдив до Мадан, тъй като пътят е три часа и половина отиване и още толкова връщане. „Като сложим и почивките и той работният ти ден е заминал“, каза още Иванов.
„Просто правим нещо, вдигаме шум, казваме, че правим реформа, че ще се борим с пътната безопасност, но всъщност нищо не правят“, смята той.
Александър Иванов обяви, че тепърва протестите започват и че работещите са пред стачни действия заради прекалено ниските заплати. „Ние искаме увеличение на заплатите. Искаме нови автомобили, условия на труд – нямаме столове по администрацията. Искаме ново оборудване – нямаме пари за очила, нямаме пари за купони. Не са ни дали купоните. Договорили сме ги по 3 лева на ден и по една минерална вода, тъй като по Наредба 11 ни се полагат, но работодателят и това не може да ни даде. От нас само се иска“, сподели Александър Иванов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!