Е лектронната търговия е един от най-бързоразвиващите се сектори и шанс за много бизнеси, засегнати от пандемията, не само да се стабилизират, но и да се развиват и растат, навлизайки на нови пазари.
По данни на Българската Е-комерс Асоциация от 2021 г. над 47% от българските потребители са пазарували онлайн, като 88% от тях са го правили от местни търговци. В същото време поддръжката на онлайн магазин изисква сериозни ресурси и инвестиции – за разработване, интегриране на платежни методи, маркетинг и сигурност.
В подкрепа на това в края на миналата година eMAG стартира програмата „От България“, която предлага на малките местни производители достъп до един от големите канали за онлайн търговия у нас чрез пускане на техните продукти за продажба в eMAG Marketplace. По този начин български производители, занаятчии и НПО, отговарящи на определени критерии, получават възможност да използват модерен канал за продажби, какъвто е електронната търговия, който предлага навлизане на пазар с над един милион потенциални клиенти на платформата онлайн.
„Marketplace моделът е отлична възможност за малките местни производители да се възползват от разработен, ефективен и модерен канал за онлайн продажби, със сериозен опит и ресурси на тяхно разположение. През следващите три години eMAG на групово ниво ще инвестира над 50 милиона евро в технологии, развитие на международни пазари и човешки ресурси на платформата. В същото време за нас е важна и инвестицията в местната икономика – подкрепата ни за малките производители и занаятчийските традиции ще създаде повишено търсене и нови работни места, като за местните общности ефектът на програмата ще бъде дълготраен и устойчив”, казва Разван Бланита, директор на eMAG Marketplace България.
- Кой може да се включи в програмата?
В „От България“ могат да се включат и да се възползват от предимствата на програмата малки производители, неправителствени организации със самофинансирани производствени дейности и занаятчийски ЕТ – независимо от сферата им на дейност, с изключение на хранителната индустрия. Техният оборот, регистриран през последната фискална година, трябва да не надвишава 150 000 лева.
Очакванията на компанията са, че пет години след стартирането на „От България“ малките производители, регистрирани в програмата, ще са реализирали чрез платформата общи продажби, възлизащи на 14,2 милиона лева. Търговците, които желаят да продават чрез eMAG Marketplace в рамките на инициативата, трябва да произвеждат в България, в съответствие с всички законови правила и разпоредби, като техните продукти могат да включват занаятчийски изделия, направени в малки серии.
За да бъдат по-лесни за разпознаване от страна на клиентите, продуктите в програмата ще бъдат маркирани на уебсайта и в мобилното приложение на eMAG с етикет „От България“.