“Поставяме въпроса как да ограничим агресията, тъй като смятаме, че езикът на омразата е навлязъл в училищата от години насам. Винаги съм смятал, че състоянието и развитието на държавата зависи от нейната образователна система. Затова акцентът върху темата за агресията и езикът на омразата в училище трябва да бъде постоянен, а не предмет на ежегодни обсъждания.”
Това заяви служебният образователен министър проф. Сашо Пенов, предаде БГНЕС.
Той откри кръгла маса на тема “Училище без агресия за сигурна училищна среда".
Момче е със счупена челюст след побой от съученик
Пенов уточни, че превенцията на насилието и тормоза в училището за него като министър, родител, гражданин, е приоритет.
“Младите хора трябва да формират воля за толерантност, а не за агресивно поведение. Трябва да имат усещането, че живеят в общност, и че всяко насилие срещу друг човек може да доведе до ответна реакция”, посочи Пенов и допълни, че отговорността да се намали насилието сред децата носи всяка една държавна институция и всяко едно семейство.
“Според данните на МОН противообществените прояви на малолетни ученици са десетки хиляди, затова трябва внимателна и постоянна работа с тях. Немалко случаи има, в които се насажда неуважение към учителската професия. За да се преодолеят тези феномени, са нужни конкретни идеи и воля за реализацията им. Писаното право не е достатъчно ако нямаме действаща система от мерки, които да доведат до уважение към учителската професия, към убеждението, че тя е в полза на учащия се, и към убеждението, че резултатът от ученето е значим за обществото.”, коментира служебният образователен министър.
Психолог: Не може да доведете детето и да кажете „Ето, ремонтирай го“
“Склонен съм да се насърчи използването на Националната програма “Заедно в изкуствата и спорта”, в която за тази година има бюджет около 90 млн., които да подкрепят тези две сфери. През учебната 2021/2022г. МОН осъществи множество дейности по насоки подобряване на училищната среда, направихме инициативата “Училище без агресия”, в която се събраха 196 споделени истории, модели и добри практики от специалисти в училищната сфера”, подчерта проф. Сашо Пенов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!