П ървият етап от специалното издание на ПРОМЯНАТА – най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, в партньорство с Фондация Reach for Change България завърши успешно. От 15 юли до 16 август неправителствени организации с доказано решение на проблем на децата и младежите (0 до 24 години), най-тежко засегнати от COVID-19 кризата в България, имаха възможността да кандидатстват в ПРОМЯНАТА онлайн на www.nova.bg/promyanta. Пет организации ще достигнат финала на конкурса, където ще получат финансиране, професионални обучения, консултации и медийна подкрепа.
29 кандидатури пристигнаха от 16 населени места от цялата страна – близо 40 % от тях са от София, а останалите 60 % от малки и големи населени места като Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Ямбол, Перник, Добрич, Шумен, Велико Търново, Бяла Слатина, Ракитово и други.
"Тази година решихме да подкрепим неправителствени организации с доказан опит, които могат веднага и непосредствено да помогнат на децата и младежите в нужда. Получените кандидатури предлагат решения за различни групи деца и младежи, сред които - в риск от бедност и социално изключване, в резидентна грижа, жертви на насилие, деца със специални потребности и други. Направихме и процедурата по селекция максимално кратка – само един месец – за да можем още през септември да осигурим финансиране и допълнителна подкрепа за организациите”, споделя Юрий Вълковски, изпълнителен директор на Фондация Reach for Change България.
На 18 септември 2020 г. ще бъдат избрани и обявени петте организации, които ще станат финалисти в конкурса. Три от тях ще получат пълно финансиране от по 17 000 лв., които да използват за директна подкрепа за деца и младежи, за да заздравят своите екипи и организации, както и да популяризират дейностите си. Две организации ще получат частично финансиране от 4000 лв, които да използват за своето организационно развитие и комуникация. Една от петте организации ще спечели специална награда на стойност 1000 лв.
В допълнение всички финалисти ще получат значителна нефинансова подкрепа под формата на обучения в Акселератора на ПРОМЯНАТА, професионални консултации, достъп до мрежа от потенциални партньори, селектирани социални предприемачи и интензивна медийна подкрепа от Нова Броудкастинг Груп.
Проектите на финалистите трябва да бъдат реализирани в периода септември - декември 2020 година.
В рамките на Специалното издание на ПРОМЯНАТА Нова Борудкастинг Груп и Reach for Change България обединяват усилия и ресурси с трима партньори: ING, Аурубис България и NN България. Те осигуряват финансиране за грантове за финалистите в специалното издание на ПРОМЯНАТА на обща стойност от 60 000 лв.
Всяка година Нова Броудкастинг Груп инвестира 190 000 лв. в инициативата и осигурява медийна подкрепа за всички финалисти, а служители на компанията стават ментори на социалните предприемачи, за да споделят бизнес опит и да им дадат стратегически съвети. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!