П ревозвачите у нас обмислят нови масови протести. Дотук се стигна, след като планът "Макрон" раздели Европа.
Осем държави, сред които и България, не подкрепиха предложените промени, но въпреки това Съветът по транспорт реши шофьорите на тирове да се прибират на всеки 4 седмици. Преговорите между европейските министри на транспорта бяха белязани от разногласия между два блока страни, обвиняващи се съответно в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм. Страната ни успя да договори камионите да не се връщат в България всеки месец, но задължението за шофьорите - остана.
Превозвачите се притесняват, че бизнесът им е обречен.
"Безумна лудост. Пагубно за целия бизнес, пагубно за целия български транспорт. За нас е малък успех. Много по-тежки са всички останали рестрикции, които приеха”, каза Ангел Траков от Съюза на международните превозвачи.
"Хиляди автомобили кръстосват Европа, щом става въпрос за тотално убиване на целия бранш, ще успеем да организираме доста добър протест в Брюксел”, закани се Траков.
Преди месеци шофьорите отново излязоха на протест против плана "Макрон". Тогава те получиха уверение, че въпросът ще бъде решен чрез дипломация.
Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи заяви в ефира на "Здравей, България", че нищо не се е променило и ситуацията отново е в изходно положение, тъй като изискването за прибирането на превозвачите на 4 седмици все още остава.
"Това е повишаване на разходите на българските международни превозвачи. Подобно връщане на шофьора в държавата би струвало поне 300 евро. Остава и изискването междуседмичната почивка да бъде извън кабината на камиона, за което също бяхме против. Около тези мотели, в които може да почиваме, не са изградени паркинги, където да оставим тировете", каза Цанов.
Шофьорът носи отговорност за товара, затова камионът трябва да е на охраняем паркинг по време на паузите. Според Цанов разделението е между периферните държави и тези, които са в централната част на Европа. Европарламентът все още не е излязъл с официална позиция по плана "Макрон". Предстоят и преговори със Съвета на ЕС.
"Превозвачите трябваше да се организират на протест още тогава, ще трябва да го направят и сега. Този проект не трябва да бъде допускан, защото това е кражба на бизнес. Транспортът е третата по доходи индустрия в България и то изцяло частна. Виждаме как Франция и Германия налагат силово своите интереси", заяви евродепутатът Ангел Джамбазки.
По неговите думи този план засяга цялата българска икономика. Според него активните протести могат да доведат до промяна. "На това решение не може да бъде наложено вето. Ако планът влезе в сила, е важно България да наложи вето на следващото важно решение", добави Джамбазки.
Предстои Европейският парламент да излезе с позиция по пакета "Мобилност", след което започват и разговорите между парламента и Съвета на ЕС.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!