Министър-председателят Бойко Борисов заяви, че е силно скептичен за възможността автомагистрала "Люлин" да бъде завършена до края на годината.
Днес премиерът инспектира пътния възел на магистралата при ж. к. "Люлин" в София и тунелите на седем километра след възела.
Не знам как ще стане, но за качеството съм категоричен,
заяви Борисов. Представителят на фирмата изпълнител "Мапа Дженгиз" е обещал до дни да осигури повече техника за обекта и да ускори изграждането.
Премиерът обеща на 20 дни да проверява строителните дейности. Той отбеляза, че средства за "Люлин" има, има го и общението на изпълнителите да завършат обекта в срок.
Изоставането е с два месеца, според новите разчети, но от турската фирма смятат, че това може да бъде наваксано. По думите на премиера, пет години "и възложителят - в лицето на пътната агенция, и държавата, са отсъствали от този обект".
Още от първия ден ще следим спазва ли строителят на "Тракия" графика, каза Бойко Борисов. Днес зам.-министрите на регионалното развитие и на транспорта Георги Прегьов и Ивайло Московски
ще проверят строежа и на магистрала "Тракия".
На магистрала "Люлин" вече е и един от камионите с измервателна апаратура, с която ще се оценява качеството на положения асфалт.
Консултантът на проекта, взел 12 млн. лева, не е свършил работа за един лев, заяви Борисов.
Има места, където мостовете са на височина шест-седем метра и това е можело да се избегне и да се спестят средства, коментира той. Същата фирма е консултирала работата по магистрала "Струма", посочи премиерът.
Сдружението "Луйс Бергер - Мот МакДоналд” е консултант по надзора на АМ "Люлин" и няма нищо общо с похарчените 12 млн. лева, за които говори премиерът Бойко Борисов, каза пред журналисти инж. Ур Тамгач - представител на консорциума.
Той посочи, че не е разбрал какво точно е имал предвид премира с думите си, че консултантът е прибрал 12 млн. лв., а не е свършил нищо.
Според Тамгач Борисов е имал оплаквания по проектни въпроси относно таксите за проектиране на мостовете, а не относно консултанта по надзора.
"Когато казваме 12 млн. евро, ние имаме договор и има някаква договорна стойност, така че който и да ги е взел, не ги е взел просто така, вероятно предоставя някакви услуги за това. Когато това стигне до нас, ние предоставяме услуги за надзор и за администрирането на договора. Следователно по силата на договорните условия, като всеки един консултант, ние биваме заплатени от възложителя за тази услуга", обясни Тамгач.
Той заяви, че няма за какво да се чувства виновен, защото фирмата консултант по надзора няма нищо общо с тези 12 млн.
Вече повече от три години работим по този проект, надзираваме работите, ръководим договора и от началото до този момент сме довели проекта до някакъв етап, заявиха още от консорциума.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи на 25 март т.г., че е постигнато разбирателство в споразумението с турския изпълнител на магистрала "Люлин" Мапа Дженгиз да бъде фиксирана цената на обекта на 185 млн. евро.
Параметрите, заложени в проектоспоразумението, са изпратени за съгласуване в ЕК, за да бъдат евентуално приети от Брюксел като обективни разходи. В противен случай строителството ще трябва да бъде довършено със собствени финанси, а ако до 2012 г. магистралата не е готова, ще се наложи да се връщат средства на Брюксел.
Министър-председателят Бойко Борисов заяви днес още, че
няма да отстъпи пред искането на тираджиите
за отмяна на забраната за движение на товарните камиони в работните часове на петъчния ден.
"Първо толкова много хора гинат, че изобщо не възнамерявам да се огъваме и второ - в тези жеги така или иначе повреждат и старата инфраструктура, засичат се температури над 35 градуса. Взели сме решение и то се изпълнява", категоричен беше премиерът.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!