Кампанията за европейските избори започна с пълна сила по интернет - с надеждата да привлече младите, чието въздържане от гласуване бележи постоянен ръст от 1979 г. насам.
Шест седмици преди изборите, организирани в 27-те членки на ЕС от 4 до 7 юни, много партии, вдъхновени от успеха на кампанията на Обама отвъд Атлантика, вече променят облика си в интернет пространството, като използват широко "звездите на нета" - сайтове като "Фейсбук" и "ЮТюб" - и умножават блоговете и по други сайтове като "Туитър", за да излъчат посланието си, пише Катрин Триомф от АФП.
Европейската народна партия (ЕНП-ЕД, консерватори), която се очертава за фаворит на тези избори, лансира "Телевизионен диалог" и конкурс за едноминутни филми, посветени на околната среда на сайта си europes-driving-force.eu.
Големият й съперник, Партията на европейските социалисти, се хвалят със сайта си pes.org - "наистина интерактивен", в центъра на който стои манифестът на партията "под формата на куб", заяви говорителят на ПЕС Джулиан Скола.
Алиансът на либералите и демократите в Европа (АЛДЕ), третата сила в парламента, е качил на сайта си voteliberal2009.eu образователни клипове, свързани с основните теми на кампанията и едновременно с това лансира клип с ритъма на трилър, на който партията е представена като защитник на индивидуалните свободи.
Малките партии също не остават по-назад
Сайтът на зелените (europeangreens.eu) има своя песен, a френският му аналог europeecologie.fr - видео игри срещу консумирането на високо калорична храна и генетично модифицираните организми.
Евроскептичното движение "Либертас", което се учреди като партия след победоносната си кампания срещу Лисабонския договор в Ирландия миналата година, се хвали, че представя кандидатите си във всички страни, използвайки системно "Фейсбук" и "Туитър".
Опитваме са де създадем популярно европейско движение и най-лесният и демократичен начин да го направим е чрез интернет, обяснява говорителката Анита Кели. Движението, консултирано от пионера в онлайн предизборните кампании, американеца Джо Трипи, окуражва симпатизантите си да захранват Мрежата, обяснява тя.
Така се появи френският "ремикс" на "Междузвездни войни", създаден от "Либертас", в който гражданите, защитаващи добрите стaри френски ценности като сиренето от непастьоризирано мляко се борят срещу Европейска комисия (Сенат на ултранормализаторската галактика), която иска да го забрани, защото "смърди".
При социалистите обаче Джулиан Скола защитава по-традиционната визия на партийния сайт.
"Не че нямаме забавни идеи. Но ние сме тук, за да представим политически идеи, а не просто джунджурии", заявява той.
Музикалният канал MTV, който бе нает от Европейската комисия, за да накара младите да отидат да гласуват, добре е разбрал, че за да бъде гледан в Мрежата трябва да генерира "бръмчене": предаване от уста на уста, което може да предизвика поредица от кликвания.
Първата част от кампанията "Чуваш ли ме, Европа?" (caneuhearme.eu) приканва младите да нададат всички заедно на 30 април "вик". Метафора, с която се показва, че гласувайки, можем да бъдем "чути".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!