С офийска окръжна прокуратура започна предявяването на обвинения за настъпило пътнотранспортно произшествие с автобус край гр. Своге на 25.08.2018 г., съобщиха от пресцентъра на Прокуратурата.
Борисов: Към никого няма да има пощада
По делото като обвиняеми са привлечени шофьорът Г.Г., който при управление на автобуса е нарушил правилата за движение по пътищата и при условията на независимо съпричиняване с Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил телесни повреди на 10 и смъртта на 20 лица. Случаят е особено тежък – престъпление по чл. 343, ал.4, вр. ал. 3,б/ „Б“, пр.2 ал. 1, б/ „Б“, пр. 1 и 2, и б/ „В“, пр. 1-во, вр. чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК.
Шефът на АПИ призна, 370 м от пътя за Своге не отговарят на изискванията
Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. са обвинени за това, че през 2014 г. на път II-16 „Мездра – Елисейна – Своге“, в качеството си съответно на ръководител екип и изпълнителен директор на фирмата-изпълнител, началник на Асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и директор на дирекция в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 „Своге – Нови Искър“, Участък 3.
Министър: Използваният асфалт край Своге е недопустим
От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за възникване на пътно-транспортното произшествие - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото. Установено е, че пътят в района на катастрофата е следвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.
Автобус се обърна в Искърското дефиле, 16 души загинаха
Водачът на автобуса – Г.Г. бе привлечен като обвиняем още на 26.08.2018 г. за това, че при управление на автобус МАН с посока на движение Своге-София ден по-рано е нарушил правилата за движение като е шофирал с по-висока от разрешената скорост (53,5 км/ч при максимално допустими в конкретния участък 40 км/ч) и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от едно лице. С постановление на главния прокурор делото бе възложено за разследване на Националната следствена служба.
Свидетелите на катастрофата: Какво е станало
На 17.04.2019 г. прокуратурата повдигна обвинения и на двама членове на Управителния съвет на АПИ - Д.А. и С.Г., за престъпление по чл. 282, ал.2 от НК. В хода на разследването е установено, че двамата не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работа на УС на АПИ, с цел да набавят облага за Дружество по закона за задълженията и договорите и от това са настъпили значителни вредни последици.
Облагата се изразява в неизвършване за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатирани дефекти, заради които се създава реална опасност от по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност на МПС при маневра, вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане. С постановление на Окръжна прокуратура-София от 16.11.2018 г. са отделени материали по делото и са изпратени по компетентност на Софийска градска прокуратура (СГП). Образуваното от СГП досъдебно производство също е възложено на следователи от Националната следствена служба.
Всички действия по разследване са извършени и е предприето предявяване на разследването на пострадалите лица.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!