20 години вече се влачи темата за строителството на АМ „Струма“ и конкретния проблем - „Струма“ през Кресна. Преди два дни беше направена първа копка на първокласния път, а не магистрала. Това заяви депутатът от ПП-ДБ Владислав Панев, предаде репортер на БГНЕС.
“Когато преди години се събирахме да обсъждаме какви са алтернативите за строителство през Кресненското дефиле, плановете бяха да се извърши екологична оценка, за да се реши откъде е най-изгодно да мине трасето. Тогава една година ни се струваше много дълъг период, но сега виждаме, че нищо не е свършено”, заяви още Панев.
ПП-ДБ: АПИ тихомълком е сключила договори за АМ „Струма“
“Нашата цел е магистралата да бъде готова максимално бързо, но това да отговаря на икономическите и екологическите стандарти и правилата на ЕС”, смята още депутатът от ПП-ДБ и допълни, че за тях е от изключителна важност този проект да намери нормален завършек.
Андрей Гюров уточни, че тяхната основна цел е да реши един логистичен проблем, а именно как хората и бизнесите да могат да стигат по бърз и безопасен начин от София до Южна България и границата с Гърция. “Решаването на този проблем трябва да стане със спазването на всички изисквания на българското и европейското законодателство, като в същото време запазва сигурността на хората, които използват пътя, запазва поминъка на хората около Кресненското дефиле и запазва биоразнообразнието в този уникален регион”, каза още Гюров и подчерта, че това може да стане по начина, по който са го дефинирали в правителството „Петков“.
“Вариантът, който се предпоставя от започналите строителни работи в момента и подписаните договори не решава проблема с лесния достъп до югозападна България, защото това не е магистрала, даже не е и високоскоростен път и той ще бъде опасен, ще бъде скъп и няма да реши основните проблеми на българските граждани и бизнеса”, смята Андрей Гюрова “Настояваме да се намери решение, което да запази поминъка на хората, ще запази екоразнообразието и ще даде бърз и добър достъп, като ще подсигури и европейски средства.
“В момента за това трасе няма никакво осигурено финансиране, нито от българския, нито от европейския бюджет. Това вероятно ще натовари и допълнително бюджета на страната за следващите години, поясни още Гюров.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!