Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски пред БНТ.
Имам достатъчно аргументи да направя това нещо, добави Московски. Той заяви, че има значителни пропуски в работата на Автомобилна администрация.
"Така че освобождавам и софийското и бургаското ръководство", заяви министърът. Според транспортният министър относно контрола на автомобили има много какво да се желае.
Той заяви, че е възложил на Инспектората на министерството да направи подробна проверка във връзка с трагичния инцидент на магистрала "Тракия".
Договорът между "Бургас Тур 90" и "Ентуртранс" е изтекъл на 1 април тази година, правена е комплексна проверка в началото на юни месец от екипи на ДАИ, където "интересно защо не са установили, че има нов талон на този автобус, който вече не е на името на "Ентуртранс", а е на "Бургас Тур 90", учуди се министърът.
Той заяви, че по никакъв начин не е уведомен ДАИ за смяната на собствеността, които от своя страна са направили проверка, без да констатират промяната.
"Имам сериозни съмнения, че и този пункт, който провежда техническите прегледи, извършва фиктивни такива", заяви Ивайло Московски.
Резултатите от пълното разследване на лиценза на фирмата-превозвач, техническата изправност на автобуса и фирмата, извършила техническия преглед ще бъдат дадени на прокуратурата.
Министърът каза, че ще бъдат извършени проверки на всички регионални дирекции на ДАИ в цялата страна.
Трагичният инцидент на магистрала "Тракия" отне живота на осем души, а 16 бяха тежко ранени. Катастрофата стана около 1 ч. през нощта.
Автобус на фирма "Ентуртранс", пътуващ по линията София - Бургас, се е преобърнал в движение на 126 км на АМ "Тракия", и се е самозапалил.
На място загиват шест души – един мъж и пет жени, други двама умират на път за болницата.
Сред загиналите са говорителят на ОДП на МВР Стара Загора Йонка Георгиева, 14-годишно момиче, единият от шофьорите.
22 от пътниците на автобуса са хоспитализирани. Седем души са оставени за лечение в болница. Единият от тях - 45-годишна жена, е с опасност за живота в кома. Сред пострадалите има и 5-годишно дете.
Все още не е ясна причината за преобръщането на автобуса. Обемна автотехническа експертиза ще установява причините.
Сред версиите за катастрофата са техническа неизправност на автобуса, спукване на гума, както и заспиване на шофьора зад волана.
Автобусът не се е движил с превишена скорост. Той е произведен през 1989 г. и е преминал за последно годишен технически преглед на 8 март 2011 г.
По случая е започнато досъдебно производство срещу водача Светослав Димитров. Предвиденото в закона наказание за това престъпление е лишаване от свобода от 5 до 15 години.
Окръжният прокурор на Пловдив Иван Даскалов и разследващият катастрофата екип ще решат тази вечер дали да удължат мярката за неотклонение "задържане под стража" на шофьора на автобуса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!