Пн начина, по който предизборната кампания се разгръща до
момента, изборите ще бъдат най-вече "за" или "против" премиера
Бойко Борисов. Те имат формата на референдум за личността и
политиката му.
Това заяви
изпълнителният директор на фондация "Медийна демокрация" Орлин
Спасов, който представи резултати от мониторинга на медийната
среда в контекста на предизборната кампания.
Според изследванията съперничеството на президентските
избори е между партиите, а не между претендентите, като
липсват
силни, харизматични и еманципирани личности.
Предизборната
кампания се очертава като скучна, с по-малко зрелища и липса на
впечатляващи персонални противопоставяния.
Тримата основни претенденти за президентския вот - Росен
Плевнелиев, Ивайло Калфин и Меглена Кунева, влизат в кампанията
със сравнително ниски стойности на присъствие в медиите през
годината, но тъй като са популярни
лица, бързо наваксват изоставането. Според Спасов познатостта им, от друга страна, ги прави до
известна степен предвидими.
Тримата сякаш са твърде еднакви,
дори идеологически, не са носители на основен сблъсък помежду си
и посланията им са идентични, заяви Орлин Спасов.
Според него Росен Плевнелиев не успява да разубеди медийната
публика, че зад него стои Бойко Борисов, а Калфин - че
представя Стефан Данаилов, който, от своя страна, представя
сложен баланс между Георги Първанов и Сергей Станишев.
Имайки предвид постоянното, силно и високо присъствие на
Борисов в медиите, той остава основният играч и в тези избори,
макар и малко поизгубил блясък, каза още Орлин Спасов.
От фондацията посочиха, че новинарският интерес към
предизборната обстановка се изчерпва с хроникьорско отразяване
на дейностите на политиците.
Президентските избори са явяват
медийно привилегировани за сметка на изборите за местна власт,
като кандидатите за президент са от 1,6 пъти до 6 пъти
по-"видими" в медийното пространство.
Орлин Спасов посочи, че в количествено отношение
присъствието на премиера Бойко Борисов в навечерието на изборите
остава водещо, като той изпреварва силно с повече от два пъти
следващите го политически фигури.
Факторът "Борисов" рамкира
категорично начина, по който се разгръща кампанията в медиите,
отбеляза експертът.
Анализатори: Тримата първи са твърде еднакви
Изборите ще бъдат своеобразен референдум за личността и политиката на Бойко Борисов, смятат от фондация "Медийна демокрация"
17 октомври 2011, 13:16
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!