В момента тече процес за отнемане на лиценза на една от таксиметровите компании.
Това каза изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Валентин Божков на днешното заседание на парламентарната комисия по транспорт на тема "Безопасност на движението по пътищата при осъществяване на таксиметров и автобусен превоз на пътници".
Той не каза името на фирмата, но акцентира върху катастрофата от миналата седмица, при която пиян водач на такси на фирма "Окей Супертранс" връхлетя върху спирка на градския транспорт и рани 12 души, като една от ранените - млада жена, почина малко по-късно почина.
По думите на Божков от над 10 години в България няма нито едно отнето разрешение за осъществяване на дейност на таксиметрова компания.
Валентин Божков изброи мерки и законодателни промени, чиято цел е да се подобри безопасността на автобусния и таксиметровия транспорт. Сред тях е
въвеждането на вид патент върху таксиметровата дейност с цел таксиметровите шофьори да дават всяка година информация за своето състояние.
Като проблем Божков определи и това, че в момента разрешението за водач на таксиметров автомобил е безсрочно и то трябва да се промени.
На днешната дискусия присъстват още зам-министърът на транспорта Георги Тодоров, представители на таксиметровия и автобусния бранш.
Зам.-министър Тодоров предложи от името на МТИТС да не се разрешава лица със съдебно минало да бъдат водачи на таксиметрови автомобили.
Той информира, че министерството е подготвило пакета от мерки за промени, които ще бъдат съгласувани и с Министерство на финансите.
Тодоров посочи, че сред другите предложени промени в сферата на таксиметровите превози е психологическият подбор на водачите.
Според него всички таксиметрови компании трябва да разполагат със свидетелство за съдимост на своите служители с оглед на това да има по-разумен контрол от страна на държавните органи.
Тодоров посочи, че още в понеделник ще бъде направена среща между представителите на МВР и на ИА "Автомобилна администрация" за съгласуване на мерките.
Депутатите обърнаха внимание на проблема с превенцията и за абсолютна безкомпромисност по отношение на контрола и на високите скорости.
Проверката е показала, че с години - по 5-6 и повече, не са проверявани водачи на таксита за употреба на алкохол - нито във фирмите, нито на улицата.
От бранша също поставиха остро въпросите за обезопасяване на спирките и цялостната организация на движението в града по отношение на таксиметровия и на обществения транспорт.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!