България планира да построи три автомагистрали през следващите четири години.
Така страната ще прекрати географската си изолация и ще съживи свиващата се икономика, казва в интервю за Ройтерс министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
Той изтъква, че мерките за подобряване на прозрачността и блокиране на политическата намеса в обществените доставки ще осигурят финансова помощ от 900 млн. евро за изграждане около 200 км автомагистрали по три маршрута до края на мандата на правителството през 2013 г.
"България е наричана най-корумпираната държава в ЕС. Тя високомерно отказваше да вземе каквито и да било мерки.
Докато не се направят тези промени, няма да има никакви фондове от ЕС", посочва министърът.
"Експертите трябва да бъдат оставени да си вършат работата, а не да са подложени на постоянен политически натиск да подкрепят тази или онази компания или община...
Кръстих министерството "Министерството на трите магистрали". Те трябва да станат факт до края на мандата ни. Без магистрали няма икономика", завършва Плевнелиев.
Ройтерс коментира, че новото дясноцентристко правителство на Бойко Борисов е наследило занемарена инфраструктура заради години на корупция, политически спорове и лошо управление.
Брюксел вече замрази финансова помощ от стотици милиони заради опасения, свързани с корупцията и неефективната съдебна система, отбелязва агенцията.
Министерството на транспорта планира да отвори тръжни процедури за завършването на магистрала "Тракия" през втората половина на октомври и да избере строител до края на годината.
Търговете за изграждането на магистрала, която да свърже Българи и Турция, ще бъдат отворени в началото на 2010 г., пише още Ройтерс.
В началото на мандата на правителството на ГЕРБ беше обявено, че трите магистрали, заложени в управленската програма на кабинета, са "Тракия", "Люлин" и "Марица".
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев заяви, че средства за тях ще бъдат осигурени от еврофондовете и в тяхното изграждане няма място за публично-частно финансиране.
В началото на август той обяви, че спира строителството на автомагистрала "Люлин" заради съмнения за нередности при договарянето на цените с изпълнителя "Булстройинженеринг".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!