М инистърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов се опита да успокои днес български превозвачи, които са сериозно разтревожени, че от 1 септември ще трябва да плащат нови допълнителни такси в Турция, а българската държава нищо не предприема.
Вчера
декларация в този дух направиха организациите на превозвачите.
От Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) и Съюза на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) поискаха незабавна среща с министър-председателя Пламен Орешарски.
"Предприели сме всички необходими мерки. Написали сме писмо до моя турски колега. Помолихме го за среща преди 1 септември, когато ще влезе в сила Комюнике 68 от 7 август", заяви министърът в интервю за Нова телевизия.
Според него до момента у нас има само неофициална информация, че предвижданите да влезнат в сила мерк не застрашават и българските фирми да заплащат високи такси.
"Надявам се тези дни да получим официален отговор”, каза Папазов.
На въпрос какво ще стане ако се повтори ситуацията от преди месеци и въпреки съществуващата двустранна спогодба, българските превозвачи трябва да плащат високите такси?”, транспортният министър отговори:
"Тогава ще взимам реципрочни мерки. Аз съм съгласен с българските превозвачи, но не бива да се изпада в паника преди нещо да се е случило. Готов съм да подкрепя българския бизнес, защото знам колко е важен за тях този въпрос”.
В отговор на друг въпрос министърът декларира, че
"няма да се отлага цифровизацията на телевизионните сигнали".
"Аз обявих втория търг преди да сме получили отговора. Има оферти по всички направления. Поетапно ще се изключва аналоговия сигнал”, обясни Папазов.
Той предвижда до края на седмицата да бъде назначен нов шеф на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ).
По думите му се обсъждат имената на 6-7 човека за поста, трима според него били най-подходящи. По мнението на министъра това са Ганев, Чавдар Васев, Трендафилов. „Това са имена, които са от дълги години в този бранш. И дори някои от заместниците, които работят в ДАИ е възможно да бъдат избрани за поста”, обясни той.
В ДАИ били направени няколко одита, ситуацията там била тежка. Имало сигнали от външни хора за нарушения при издаването на книжки, сертифициране и психотестове.
Някои от сигналите били чисто спекулативни и анонимни. "Ние такива сигнали не разглеждаме. Но има и такива, които показват, че там наистина има сериозни нарушения”, обясни министър Папазов.
Тойинформира, че още преди избирането му, по време на служебното правителство, е постъпил сигнал от служител на ДАИ до министъра, изпратен и до прокуратурата и вече били взети съответните мерки.
Според Данаил Папазов структурата на ДАИ трябва да бъде преразгледана. „Там има създадени междинни звена между областните управления и централното ръководство в София, които са основната предпоставка за корупция. Защото там се съсредоточава цялата дайност по издаване на всички документи в съответния регион. Тези междинни звена трябва да бъдат закрити. Има дейности, които могат да се разпределят на неправителствени организации”, категоричен бе транспортният министър.
Папазов напомни, че от 5 август е в сила нова Методика за психологически тестове, които предшестват издаването на сертификати на таксиметровите служители. От 1 септември пък влиза в сила изискването всяка таксиметрова компания да разполага с досие на шофьорите си. В него трябва да има свидетелство за съдимост и натрупани точки от различни нарушения.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!