Пз з следващия програмен период градският транспорт ще е
приоритетен в европейските програми, каза днес Карстен Расмусен - директор на Дирекция "Регионална политика" на Еврокомисията, след като разгледа участъка от първия лъч на софийското метро, който се изгражда в
момента.
Участниците в Комитета по наблюдение на Оперативна програма "Транспорт"
посетиха
метростанциите "Младост 3" и "Цариградско шосе".
Групата разгледа строителството на метростанцията по бул.
"Цариградско шосе" и паркинга за 1300 автомобили, който е
изграден над нея. Там строителните дейности са на етап груб
строеж, а вече е оформена вътрешната архитектура на метростанция
"Младост 3".
Целият участък ще бъде пуснат в експлоатация в
края на април 2012 година, каза изпълнителният директор на
"Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.
По думите му в другия строящ се участък - втория лъч на
метрото, седем от метростанциите вече са на етап "оформяне на
вътрешната архитектура". В други три се доизгражда
конструкцията. От началото на октомври е прокопан изцяло
тунелният участък във втория лъч на метрото.
Интересен елемент
от този лъч ще е метростанцията на "Лъвов мост", където над
метротунела ще има пешеходен тунел, добави Братоев.
През март следващата година ще започне изграждането на
връзка между сегашната метростанция "Сердика" и бъдещата "Св.
Неделя". В началото на юни 2012 г. започват поетапните
изпитания на втория лъч, а в края на август се очаква влизането
му в експлоатация.
През първите три месеца на следващата година ще бъде
извършено отчуждаването на имоти по трасето на метрото между
бул. "Цариградско шосе" и летище "София". От края на март може
да започне строителството в този участък, за който е осигурено
финансиране по ОП "Транспорт".
"Метрото продължава да бъде проект за пример и оценката на Европейската
комисия е добра",
каза кметът на София Йорданка Фандъкова. "Много важно за нас е непрекъснато да се следи напредъкът, защото от
това зависи и следващото финансиране. Още в този период имаме пълни
шансове да построим и линията до Аерогарата.
Проектът се движи по график, следващият май имаме вече участъка
от "Младост" до "Цариградско шосе" и ще бъде пуснат заедно с
най-големия буферен паркинг - за 1300 коли. Това е дългоочакваният
паркинг, с който предполагаме, че ще се намали чувствително трафикът и
натискът към центъра на града.
Следващите участъци - август се
пуска вече вторият метродиаметър изцяло - "Обеля" - "Надежда" - бул. "Черни
връх". За 15 минути от единия край на града до другия хората ще могат да
стигат. Още 200 хиляди души дневно ще се прибавят към сегашните 180
хиляди, които ползват най-удобния, най-екологичния,
наи-топлия градски транспорт.
Няма как да не сме доволни от факта, че
метрото като проект за пример, заслужава най-сериозния дял от
европейските средства. Участъкът се изгражда изцяло с европейски
средсва, днес вече водим разговори и за следващия участък - до
Аерогарата, за който имаме пълната подкрепа на Европейската комисия и на
управляващите и на Министерството на транспорта. Така че, между март и
май имаме готовност да започнем изграждането на линията до Аерогарата",
каза Фадъкова.
Метрото ще излиза над земята
при летище "София", а входът към него ще е на 10 метра от
сградата на Терминал 2. Причината за това
решение са бъдещите планове за строителството на още един
терминал на софийското летище, а станцията на метрото ще бъде
между двата.
Еврокомисията провери софийското метро
Участниците в Комитета по наблюдение на Оперативна програма "Транспорт" посетиха метростанциите "Младост 3" и "Цариградско шосе"
8 декември 2011, 19:59
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!