Премиерът Бойко Борисов и председателят на Европейския съвет Херман ван Ромпой, откриха днес предсрочно новоизградения участък от софийското метро - ж. к. "Младост 1" - ж. к. "Младост 3" - бул. "Цариградско шосе". (вж. фотогалерия)
Избързването с тържествата обаче идва на цена - въпреки че и двете нови метростанции са готови, жителите на "Младост" ще имат сериозни проблеми с достигането до метростанцията в "Младост" 3.
До нея няма друг път освен тясна, а днес заради дъжда - и кална пътека.
Това обаче не попречи на официалното откриване на станцията.
"Сбъдна се мечтата на софиянци и на много кандидати за кмет на столицата - градът да има метро и буферни паркинги", каза в своето приветствие премиерът Борисов.
Метрото в София е пример за това, че ЕС е проект не само на договорите и на институциите, а и на солидарността.
Европа е проект, който е полезен за хората - той може да се види да се пипне, каза Херман ван Ромпой.
Йорданка Фандъкова посочи, че софиянци ще пресичат града от ж.к. Люлин" до "Младост за 22 минути.
До последната спирка на метрото има и паркинг за 1300 автомобила,
припомни тя. На откриването, състояло се на последната станция на метрото, на бул. "Цариградско шосе", присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, директорът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев, депутати и представители на Европейската комисия.
Официалните гости и журналистите направиха обиколка на част от новата отсечка на метрото.
Тази сутрин пред БНР шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев обясни, че с доизграждането на бул. "Сахаров" проблемът с достъпа до станцията ще се реши. Удължаването му трябва да е готово до месец август.
По думите на Братоев надземната и подземната инфраструктура са отделни проекти и затова вървят с различна скорост. В противен случай строежът на пътя щял да разруши метростанциите.
Откритата днес отсечка от столичното метро е дълга 2,4 км
и свързва квартал "Младост" с Цариградско шосе, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта.
Стойността на проекта е 121,8 млн. евро, като в тази сума е включена и покупката на 18 нови метровлакове.
През май ще пристигнат първите два влака, част от общо 18-те поръчани по проекта. До октомври всички нови влакове ще бъдат на разположение на "Метропилитен" ЕАД.
Предвижда се шест от тях да оперират по трасето, което се открива днес, а останалите ще бъдат за втората линия.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!