Д епутатката от БСП Татяна Буруджиева, която е сред авторите на готвения нов Закон за движение по пътищата (ЗДП), предлага да бъдат въведени глоби за пияни пешеходци, независимо дали са участвали, или предизвикали пътен инцидент.
В интервю за сайта "Всеки ден" тя обяснява, че всички пияни участници в движението - не само шофьори, но и велосипедисти и пешеходци,са опасни, заради което трябва да бъдат санкционирани.
"Всеки, който е пиян, включително и пешеходецът, е опасен за движението
Аз разбирам хората, които искат да се придвижват с велосипед, но те не бива да карат на места, където няма алеи.
На мен ми се случи например един велосипедист да се удари в колата ми, в която се возех. Изкара акъла на всички ни - дали е жив и здрав. Той караше с бясна скорост на отсечка по столичния булевард "Драган Цанков" (б.а. там е забранено за велосипедисти) по средата на платното.
В същия момент, когато ни удари велосипедистът, пред колата изскочи един пешеходец, който се юрна да пресича по пешеходната пътека, без да се огледа какво се случва", категорична е Буруджиева.
Според Буруджиева тези проблеми пред шофьорите са резултат от недомислие - къде е сложена пътеката, как е обозначена, "както и на факта, че пешеходецът се втурва, без да се съобразява" и шофьорът трябва да го пази.
На въпрос дали все пак мярката с глоби за пияни пешеходци не е твърде рестриктивна, депутатката отговаря:
"Рестриктивна е, но този човек, когато е пиян на пешеходната пътека, може да създаде много неприятности. Аз съм виждала пешеходци, които в такова състояние започват да блъскат по колите и са готови и да чупят стъклата им само защото според тях шофьорът не е спрял достатъчно добре на пешеходната пътека и не им е осигурил уюта да пресекат както и когато те са решили."
Буруджиева предлага и по-сериозен контрол върху таксиметровите шофьори
"В този бранш работят и изключителни професионалисти. Особено важни са периодичните прегледи за психичното им състояние, които в никакъв случай не трябва да са проформа", казва Буруджиева.
Депутатката казва, че не може да си представи какво реакция на пътя ще имат таксиметрови шофьори, които са над 60 години.
"В някои страни въведоха тестови програми, в които таксиметровата кола блокира скоростта, ако има консумация на алкохол. В България това ще е голям проблем, защото шофьорът може да не е пил, но пътникът, който се качва отпред в таксито, може да е употребил алкохол.
Затова може би трябва да се въведе промяна, при която пътниците да се возят само на задната седалка в таксито", казва още Буруджиева.
Тя смята и че кръвната проба за алкохол и наркотици за шофьори трябва да стане задължителна и да не може да се отказва.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!