Правителственият Авиоотряд 28 няма лиценз, който му позволява да вози футболни отбори, а може да изпълнява само специални полети.
Това става ясно от отговор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" на запитване от "Капитал".
Отговорът идва седмици след избухването на скандал заради информацията, че аматьорският футболен отбор, в който играе премиерът Бойко Борисов, е летял с правителствения самолет до Варна.
Поводът за пътуването бил приятелски мач с "Чавдар" Етрополе, собственост на депутата на ГЕРБ Емил Димитров.
След гръмването на скандала транспортният министър Ивайло Московски увери, че за полета са платени 23 хиляди лева.
По-късно се оказа, че сумата е преведена близо седмица след изказването на Московски.
В дните след избухването на скандала Цвятко Луканов, бивш генерален директор на авиоотряда, заяви пред БНР, че Авиоотряд 28 не е регистриран по търговския закон и няма право да извършва полети срещу заплащане.
Той и Димитър Ставрев от сп. "Криле" коментираха пред БНР, че едно от възможните обяснения за осъществяване на търговски полети от Авиоотряд 28 е, че за да се смятат за годни да летят, годишно пилотите трябва да летят поне 500-600 часа, което не може да стане само с правителствени полети.
Според авиационния експерт Сергей Петков освен, че полетът е незаконен, той струва много повече от обявеното.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!