П о морето чадър и шезлонг струват до 57 лева. Абсурдно е, защото това е повече от една нощувка. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в студиото на предаването „Събуди се” по Нова ТВ.
По думите ѝ желанието на министерството на туризма е да не се плаща за чадър и шезлонг на плажовете. Ако не предлагаме добра туристическа услуга, отливът на туристи ще бъде осезаем. От министерството са предвидили различни варианти,
дори да се плажува на минимална цена.
„Всичко това зависи от категорията на плажовете – колкото по-висока е категорията, на трудно достъпни места, позволяващи плажуване, чадър и шезлонг да бъдат на минимална цена, докато на плажовете в курортите, които се посещават от много хора, да няма цена „ползване на чадър и шезлонг”. Предстои тези промени да бъдат обсъдени през септември”, каза министър Ангелкова.
Тя бе категорична, че промяна трябва да има, но прехвърлянето на плажовете от Министерството на региоралното развитие и благоустройството към Министерството на туризма не трябва да стане механично.
„Искаме да променим самата концепция.
В момента някои концесионери си плащат минималната глоба от 1000 лв. и отново продължават на работят по този начин. Увеличаването на глобите също може да бъде превенция. Но не може всички плажове да ги слагаме под общ знаменател”, добави тя.
Според Ангелкова трябва да се засили превенция и контрола. „Когато ние – държавата и туристическия бранш, обединим усилията си, ситуацията ще стане доста по-различна. Диалогът е труден, но ние сме в непрекъснат контакт. Всяка бъдеща стъпка обсъждаме с тях, така че да няма неприета наредба. За да имаме успех в сектора, трябва да вървим ръка за ръка”, поясни министърът.
„Проблемите са ясни, но не можем да виним това министерство.
Туризмът в момента е лодка, пълна с пробойни,
в която всеки гребе в различна посока. Ние трябва да гребем в една посока”, коментира Радостин Дачев от клуба на хотелиерите в Слънчев бряг.
Той цитира данни за спад от 14% на нощувките по морето в сравнение с предходната година.
„Ако е криза, трябва ни кризисен щаб и кризисен бюджет”, категоричен бе той.
По повод намалелите нощувки министър Ангелкова коментира, че страната ни в момента договаря сезон 2016, за да може още от сега да станем предпочитана туристическа дестинация. „Трябва общият имидж на предлаганата туристическа услуга да бъде добър. Най-добрата реклама е от уста на уста”, добави министър Ангелкова.
Вижте целия разговор във видеото.
Още от NovaNews.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!