Паважът по някои от столичните булеварди ще бъде сменен с асфалт. Такава ще е съдбата на едрия калдъръм от бул. "Прага" и на каменните блокчета по бул. "Монтевидео", казва зам.-кметът на София Любомир Христов за в. "Монитор".
Асфалт вместо павета ще има и по бул. "Дондуков" в участъците, в които се движат автомобили.
Миналото лято при ремонта на бул. "Драган Цанков" паважът беше изваден и откаран на склад, а новата настилка е асфалт.
Един от символите на София - жълтите павета, обаче ще остане, защото са част от културното наследство.
Няколко са причините, поради които Столична община е решила да премахне паважа от булевардите.
Едната е, че шофьорите намаляват скоростта на движение и това води до забавяне на градския транспорт, обясни Любомир Христов. Като се положи асфалт, движението ще е по-бързо и автомобилите ще вдигат по-малко шум.
Трудната поддръжка е втората причина за махането на паветата. Старите майстори си отиват, а младите нямат умения да ги редят добре, каза Христов.
Демонтираните павета ще се събират в склад и после ще бъдат използвани при ремонт на малки централни улички в столицата по проект за възстановяване на автентичния им вид, който ще се прави след 2014 г.
Булевардите "Прага", в участъка от "Скобелев" до "Пенчо Славейков", и "Дондуков" ще бъдат обновени тази година. „До края на февруари трябва да изберем изпълнител на ремонта на "Дондуков", каза зам.-кметът по транспорта. Заедно с асфалтирането там ще бъдат ремонтирани и трамвайните релси.
Сред останалите инфраструктурни проекти, които кметството ще прави тази година, са естакадите при Семинарията и кръстовището на три нива на Лъвов мост. За второто вече има избран строител.
Кръстовището на три нива ще струва 23 млн. лв. и там ще се движат няколко вида транспорт - коли, тролеи и метро.
Тази година основен ремонт се подготвя и за "Цариградско шосе" от входа на столицата към центъра. Новият асфалт и ремонтът на мостовете ще струват 18 млн. лв.
Обновен ще бъде и бул. "Сливница" от "К. Величков" до бул. "Петър Дертлиев", заедно с моста на "Захарна фабрика". Тези ремонти ще струват близо 10 млн. лв.
Част от ул. "Опълченска" - от "Сливница" до "Тодор Александров" ще бъде разширена, като за целта са предвидени 7 млн. лв. Освен нови настилки се планират и нови водопроводи, канализация и осветление. Ще се ремонтира и тролейбусната мрежа.
Бул. "Копенхаген" в "Дружба" 2 пък трябва да бъде довършен до бул. "Цариградско шосе". През 2014 г. той ще свързва квартала с "Младост".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!