П о 400 лева за пазар по време на "Черния петък". Толкова средно са похарчили хората, които вчера обсадиха големите магазини в преследване на намаления, съобщава NOVA.
Търговците обещават намаленията да продължат и следващата седмица, а пред моловете има дълги опашки от автомобили и ден след големите промоции
"15 са случаите на конкретни нарушения, но част от проверките все още не са приключили. Тяхната цел е да установят дали старите цени на стоките са прилагани, така както изисква законът. Срещат се и типичните за минали периоди нарушения в, слава Богу, не голям обем. Тоест, не навсякъде намаленията са реални, не навсякъде се обявяват коректно за кои стоки се отнасят. Може да се окаже, че е анонсиран голям процент, а когато влезете в магазина, се оказва, че едва за няколко стоки важи този процент. Информацията от това проучване посочва, че българинът заделя 400 лв. Това е една доста солидна сума, която може да го прави съпоставим със средностатистическия италианец”, коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителя .
По данни на един от най-големите сайтове за онлайн пазаруване у нас, само през първата половина на деня в петък клиентите са похарчили около 25 милиона лева. Това е с близо 20% повече в сравнение с миналата година.
Поръчаните онлайн продукти са 185 000. Сред най-търсените от потребителите стоки са малките домашни електроуреди, детските играчки, телевизорите и мобилните телефони, както и козметичните продукти.
А колко време прекарват европейците в пазаруване? Изследване, проведено в няколко страни, поставя на първо място германците. Те прекарват 35 минути дневно в обиколки по магазините. След тях се нареждат жителите на Холандия и Великобритания, които също отделят повече от 30 минути на ден. На дъното на класацията е Румъния - хората там пазаруват едва 17 минути дневно. В изследването не са посочени данни за България.
Черният петък вече не е същият.
Това отчитат много медии отвъд Океана след известния ден на отстъпки и промоции в магазините.
Голяма част от търговията се е пренесла в интернет, сочат данните. Въпреки че на места все още има познатите отпреди години гледки на клиенти, които се блъскат за промоционални стоки, традиционното пазаруване в магазини отстъпва място на сделките онлайн. Конкретните данни за традиционното пазаруване няма да са налични още няколко дни, но вече се знае, че продажбите в интернет са се повишили с невероятните 28%.
Това се дължи и на факта, че магазините все по-често удължават срока на промоциите и вместо само в Черния петък, продават на по-ниски цени няколко дни или дори седмица.
9 придобивки, които трябва да имате от Черния петък
Фалшиви ли са намаленията преди "Черния петък"
За какво да внимаваме по време на "Черния петък"
ГДБОП: Измамни сайтове по време на "Черния петък"
Голям ръст на фалшивите онлайн магазини
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!