П рокуратурата поиска наказание към максималния размер за обвиняемите по делото за железопътното произшествие в Хитрино машинисти на днешното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд.
Подсъдими са Димитър Михнев и Радослав Петков, и двамата от Русе, управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара "Хитрино" влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан.
Вещо лице: Висока скорост е причината за катастрофата в Хитрино
По-рано на днешното съдебно заседание бяха огласени и приобщени материалите по делото, което започна в края на предходното заседание.
Адвокат Николай Димитров, който представлява интересът на засегнатите от инцидента в Хитрино, каза, че той ще пледира за максимална присъда за обвиняемите, която по думите му е 20 години "лишаване от свобода", информира БТА.
Европейската комисия съди България за безопасността на ЖП транспорта
Това се очаква да направи на следващото заседание по делото - на 21 януари, когато е предвидено да представят пледоариите си и адвокатите на обвиняемите.
"Считаме, че обвиняемите пропуснаха своята възможност да получат по-ниски присъди, признавайки своята вина, която е безспорно доказана от всички материали по делото", каза Димитров.
Той изрази надежда че на обявеното за 22 януари съдебно заседание по делото ще бъде произнесена присъда и то в максимален размер.
За Димитров, а и според пледоарията на прокуратурата, причина за железопътното произшествие е високата скорост с която се е движела влаковата композиция.
Искат от хората в Хитрино да връщат пари за дограма
Преди дни стана ясно, че единствената причина за влаковата катастрофа в Хитрино е високата скорост. Това заяви пред шуменския съд проф. Мая Йорданова, вещо лице, изготвила експертиза за състоянието на жп пътя на гарата в селото между стрелките с номера 1 и 5.
"Влакът щеше да мине безпроблемно, ако се движеше с 40 километра в час, а не с двойно по-висока скорост", каза професор Йорданова, цитирана от БНР. "Причината за инцидента не е в железопътния път, въпреки че състоянието му не е добро", обясни тя. "Физическите сили, действали на композицията, са довели до обръщането на шести вагон".
При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет, със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час.
При взрива преди три години загинаха седмина, разрушени бяха къщите в района.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!