П иян шофьор катастрофира на кръговото кръстовище до Индустриалния парк край Шумен. Инцидентът е станал снощи около 20.00 часа, информира NOVA.
КАТ: Реални животи приключват на пътя, трябва да го осъзнаем
Зад волана е бил 32-годишен мъж. Пред органите на реда той обяснил, че не видял, че има кръгово кръстовище и се блъснал в разделителния остров в средата. За щастие не е пострадал.
Направен му е тест с дрегер. Той отчел 2,18 промила алкохол в издишания въздух.
Камион разля над 1 тон гориво в София
Водачът отказал да даде кръв за химичен анализ и бил отведен в ареста на Районното в Шумен, а автомобилът бил иззет с протокол за доброволно предаване.
През почивните дни в област Шумен са установени общо четирима души, шофирали след употреба на алкохол.
Срещу всички тях са образувани досъдебни производства.
Катастрофа с жертва затвори АМ "Марица"
Междувременно бе отчетен двоен ръст на жертвите при катастрофи у нас. Само за първите 7 дни на септември на пътя са загинали 16 души, с 9 повече в сравнение със същия период на миналата година. От началото на 2020 г. броят на загиналите наближава 300. От МВР отбелязват, че основна причина за инцидентите остават шофьорските грешки.
Румяна Чобанова е щастливо омъжена жена с две деца, докато не разбира, че любимият й няма да се прибере от работа.
"Поддържаше магистралата, бяха ги извикали на инцидент, самокатастрофирала кола. Автомобил връхлита с бясна скорост, удря ги и мъжът ми оставя на място. Момчето от самокатастрофиралата кола часове по-късно почина в болницата", разказва тя пред NOVA.
Иска да говори за катастрофата с надежда - ако някой неразумен шофьор я чуе, да се замисли какво би могъл да причини.
"Колегата на съпруга ми все още е с много тежки наранявания. Има засегнати мускули, скъсани сухожилия, положението му е тежко, счупен таз, счупен крак, счупена ръка", казва още тя.
14-годишен катастрофира и причини смъртта на двама души
Според МВР с ръста на тежките катастрофи с жертви основните причини за тях не се променят. На първо място е несъобразената и превишена скорост. След като остава вдовица, Румяна разсъждава по друг начин.
"Не само шофьорите са виновни за ПТП-тата. Имаме безобразни пътища, липса на маркировки, безумни знаци или липса на такива", казва тя.
Експерти дават конкретни предложения за промени, чрез които да не се стига до по-голям ръст на инцидентите с жертви. На първо място - да се направи оценка на пътната мрежа и да се увеличи контролът.
"За да модифицираме определени пътни участъци по начин, така че ако човек направи грешка , той поне да остава жив", коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Тежка катастрофа край Севлиево взе жертва
"В момента скоростта се контролира с камери на "Пътна полиция", които са 200. В същото време имаме камери на тол системата, имаме камери на "Пътната агенция". Имаме камери на общините. Ако тези отделни 4 системи се обединят и започнат да контролират скоростта и нарушенията, тогава няма да имаме 200 камери, ще имаме сигурно над 1 000 камери и веднага средната скорост ще спадне и ще има много по-сериозен контрол", категоричен е Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!