„Български държавни железници“ (БДЖ) е в изключително притеснително състояние, каза на брифинг заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски във връзка с актуалното състояние на дружеството.
За първи път от 10 години: БДЖ е на печалба
„На този етап изпълнението на графика, за периода от началото на годината до момента, показа изключително тревожно състояние, съответно на извършването на услугата по договор с държавата за превоз на пътници. От началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове. Това са повече от 12 дни, в които на територията на България не са се движили влакове. При сегашното състояние на парка – локомотиви и вагони, ежедневно генерираното закъснение при изпълнение на графика е в порядъка между 1000 и 1800 минути среднодневно“, обясни заместник-министър Папукчийски.
Пътническите и товарни превози се вливат и стават Национална компания БДЖ
Той посочи, че състоянието и хигиената във вагоните също не са добри. „На база на тази констатация съм разпоредил на управляващите, в лицето на Управителния съвет и Генералния директор на БДЖ, да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставяме на гражданите“, каза още Папукчийски.
По думите му лошо е състоянието също и на служебните помещения, както и местата за почивка на локомотивните бригади.
В „БДЖ – Товарни превози“ състоянието е изключително трагично, от гледна точка на ремонт на вагони и локомотиви. Само вземанията, които са просрочени и несъбрани, до момента възлизат на 23 млн. лева, каза още заместник-министърът. Той допълни, че там се наблюдава и голям отлив на товародатели. Ще бъде изследван и какъв е ефектът от сливането на дружествата в БДЖ, стана ясно още от думите на заместник-министъра.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!