П ърви посегателства срещу електрическите тротинетки, които бяха пуснати в експлоатация преди седмица от Столична община. От фирмата потвърдиха за два скутера, които са открити в багажник на лека кола. Превозните средства са снабдени със система за сигнализация при евентуална кражба.
"Системата за споделено ползване на електрически тротинетки в София е частна инициатива и операторът на услугата си носи стопанския риск. Ясно е, че нещо, което е на улицата, винаги може да бъде обект на вандализъм и посегателство". Това каза пред БНР общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера по повод появилите се информации за 15 откраднати тротинетки в София, която по-късно беше опровергана. Той коментира, че местата за паркиране на велосипеди и електрически скутери са отнели паркоместа за автомобили.
"По директива тези тротинетки са приравнени на велосипедите и най-простото нещо беше да се направи едно предложение до парламента и с няколко поправки в Закона за движение по пътищата част от проблемите да се решат", каза той по повод липсата на правила по отношение на движението на електрическите скутери.
"Когато се пишат правила и норми, трябва да обезпечим и тяхното спазване. Самото присъствие на една правна норма не означава, че тя ще породи желания ефект, ако няма кой да контролира", коментира той.
По думите му появата на тротинетки е нова ситуация за обществото и докато правилата за движението им не са зададени – това ще създаде хаос. "Ясно трябва да се очертаят възможностите на институциите да контролират процеса".
Въпросът дали тротинетките са безопасни за движение по пътищата коментираха и от "Зелена София":
В ефира на "Здравей, България" по NOVA Елица Панайотова от програма "Зелена София" към Столична община коментира, че все още няма регламент за придвижване с алтернативните средства и че предстои такъв да бъде изготвен.
Във вторник представители на Столичната община, МВР и обществени организации обсъдиха промени в Закона за движение по пътищата. От "Зелена София" са готови с предложенията си за поправки:
“Ние сме заложили изисквания - като това да се паркират в центъра електрическите тротинетки на определените места. Също така да се движат с ниска скорост в паркове и в пешеходни зони. Да не се движат по тротоари, да се движат по велоалеите, където ги има маркирани и също така да спазват правилата за движение и придвижване, каквито са и за велосипедите“, каза във вторник Панайотова пред БНР.
“Екипи и на МВР, и на Държавната агенция за безопасно движение по пътищата работят по тестове, които да влязат в редакция на Закона за движение по пътищата и идеята е тези текстове да са готови есента, септември месец да могат да бъдат внесени, разглеждани и одобрени“, посочи още тя.
Според архитект Петя Донева от сдружението "Велоеволюция" общината може бързо да въведе регламент с промяна в общинска наредба. От сдружението приветстват пускането на движение на електрически тротинетки по велоалеите.
Нова услуга за споделено ползване на електрически тротинетки представиха в София. Тя е в подкрепа на засилващия се интерес към алтернативните методи за придвижване в града и е част от стратегията за подобряване качеството на въздуха.
Пуснаха споделено ползване на ел. тротинетки
София вече с безплатни паркинги за колелета и тротинетки
Бързото навлизане на тротинетките и липсата на регламент за тяхното поведение на пътя налага промени в Закона за движение по пътищата, които се подготвят от Столичната община и Държавната агенция за безопасност на движението. Дотогава всеки трябва да се съобразява с правилата за безопасност, които операторите на услугата ще обясняват.
От Столичната община се надяват все повече хора да слязат от автомобилите си в града. Вече е започнало обособяването на повече от 200 нови места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки, съобщиха от общината.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!