След остра дискусия Столичният общински съвет (СОС) реши от 1 май в столицата да има и нощен градски транспорт. Решението е за експериментално въвеждане за три месеца.
Предложението, внесесено от зам.-кмета по транспорт Александър Цветков, предвиждаше нощният транспорт да е безплатен и не бе прието еднозначно.
Според съветници от СДС, транспортът трябва да е платен, тъй като европейската практика сочи, че там където има такъв транспорт, той е на двойно или тройно по-висока цена.
Борислав Бориславов от СДС нарече предложението "предизборно и крайно ляво за една партия, която претендира, че е дясна".
Вили Лилков от ДСБ посочи, че експерименталното пътуване е по-скоро проучване на нуждите от такъв транспорт. По думите му обаче трябва да бъде решен въпросът със застраховките на пътуващите.
Икономическите разчети показват, че осигуряването на контрол в нощните линии ще оскъпи цялата стойност на превоза, мотивира се зам.-кметът по транспорта Александър Цветков.
През нощта градският транспорт ще се движи по три линии, които диаметрално пресичат града и се пресичат в една точка, така че на гражданите да им се налага да правят само едно прикачване.
Трите линии ще бъдат с нови означения - А, В и С и ще пътуват във времевия диапазон от 0 до 5 ч. сутринта.
Маршрутите обхващат почти всички големи жилищни квартали на столицата, като Младост, Люлин, Студентски град, Хаджи Димитър, Борово, Надежда и др.
Пробегът на автобусите за тримесечния пробен период ще струва около 150 хил. лв.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!