С ветът се променя. Интернет постепенно завладява и измества другите медии и дори се превръща в основната социална среда. Тази промяна не е от вчера, тя се случва от десетилетия. Новото е, че процесът се развива все по-бързо.
Най-старите традиционни медии, като вестниците, отстъпват и реално минават в онлайн форма. Подобна тенденция вече започва и в телевизиите.
Тук не става въпрос за промяна на съдържанието, а по-скоро за смяна на формата. Например BBC обяви през тази година, че обмисля да направи новинарския си канал достъпен само онлайн.
Очакванията на IHS Technology и IAB за тази година са, че разходите за реклама в печатните издания ще намалеят с 5,8%, при радио рекламата спадът ще е с 1.1%, а при телевизионната ще има минимален ръст от 0,9%.
Потребителите отдавана са в интернет. Рекламодателите обаче до неотдавна предпочитаха другите форми на медийна комуникация. Сега онлайн пазарът расте стремително.
Само през първата половина на тази година в Европа са похарчени 16 млрд. евро за онлайн реклама. Това е ръст с 9.7% спрямо същия период на 2014 г. Очаква се до края на тази година сумата да нарасне до 34 млрд. евро.
Това сочат данните на IHS Technology и IAB. В проучването е включен и българският пазар.
От въпросните 16 млрд. евро, за дисплей реклама са дадени 5,6 млрд. евро, като в този сегмент има ръст с 13% на годишна база.
Огромно увеличение от 57,5% до над 1 млрд. евро има в мобилната реклама. Това едва ли е учудващо след като вече 61% от потребителите в Европа използват смартфони.
Видео рекламата в интернет е друг сегмент където пазарът расте стремително и през първата половина на тази година надхвърли 1 млрд. евро.
Данните ясно показват, че онлайн рекламата става все по-важна в цяла Европа, в светлината на привличането на инвестиции, развитието на пазара и ролята на европейската цифрова икономика в глобален контекст.
А капиталовият поток към интернет медиите дава възможност за създаване на повече и по-качествено съдържание за потребителите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!