Д а си родител е работа за цял живот. Да си родител на дете с увреждания много често означава да си на работа 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата до края на живота си, без шанс за платен труд. Особено, ако няма кой да ти помогне.
През 2016 г. Красимира Хаджииванова и екипът й от родителската медия “Майко Мила” вече имат план как да подкрепят най-уязвимите в обществото - децата в неравностойно положение и техните семейства. Искат да създадат онлайн пространство, в което майки на деца със специални нужди да продават ръчно изработени от тях продукти чрез надомна работа.
Фондация “Майко Мила” с платформата “Оле Мале” стават победители в четвъртото издание на ПРОМЯНАТА - най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Reach for Change България.
Какво представлява платформата на “Оле Мале”?
Онлайн платформата “Оле Мале” дава възможност на родителите на деца с увреждания да работят и да продават ръчно изработени от тях продукти и по този начин да издържат себе си и децата си.
“Децата от уязвими семейства и маргинализирани общности са изправени пред множество лишения и пред опасността никога да не разгърнат пълния си потенциал”, разказва Красимира.
Тя знае, че често социалното изключване започва още от раждането на детето, а бедността се предава от поколение на поколение, особено ако родителите нямат достъп до трудовия пазар.
Това се отнася не само до децата, а до всички членове на домакинство, в което хората, които би трябвало да изкарват прехраната, нямат адекватен достъп до трудовия пазар.
“Оле Мале” печели огромна популярност и днес основателите на фондацията искат да разширят дейността си, за да дадат възможност на повече родители с деца в неравностойно положение да работят, да издържат семействата си и да водят достоен начин на живот.
От първото си участие досега от “Оле Мале” са помогнали на повече от 70 жени и техните семейства да работят, да се самоиздържат и да се чувстват пълноценни, без да пренебрегват грижите за децата си.
Създали са нови партньорства с частния сектор и помагат на целевата си група да достигат до нови пазари и извън тяхната онлайн платформа. С помощта на дарители и Столична община имат нов дом - къщата на “Оле Мале”, където се творят, събират и разпределят артикулите, произведени от родителите на деца с увреждания.
Тази година “Оле Мале” е отново финалист в юбилейното издание на ПРОМЯНАТА. Заедно с още пет социални предприятия са част от “Програма за растеж” в рамките на инициативата на Нова Броудкастинг Груп, където получават обучения и индивидуални консултации, за да може да развият по-широко дейността си. Големият победител в ПРОМЯНАТА 2023 ще спечели 50 хиляди лева, а двама подгласници ще получат възможност за рекламен пакет на стойност 30 хиляди лева в каналите на Нова Броудкастинг Груп.
За ПРОМЯНАТА
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-добро и сигурно бъдеще. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА е подкрепила 134 социални предприемачи и е помогнала на повече от 360 000 деца и младежи. За приноса си в развитието на благотворителността и иновативния си подход, ПРОМЯНАТА е отличена с над 16 престижни награди.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!