О бщинските съветници одобриха връщането на картата за една градска линия за наземен транспорт и метро за всички пътници по редовна и преференциална тарифа, предаде репортер на БГНЕС.
СОС единодушно с 51 гласа “за” прие доклад за връщане на картата за една линия за наземен транспорт и метро. Предложението влиза в сила на 15.03.2023 г.
Общинските съветници приеха отпадане на глобата ако пътниците не валидират картите и билетите си по време на пътуване, но не отпада задължението на пътниците да се валидират.
Връщат картата за една градска линия в столичния транспорт
Освен това беше прието и намаляването на цената на месечните абонаментни карти за ученици, студенти и докторанти. Цената на тези карти ще бъде 15 лв. за периода 01.02.2023 г. до 31.12.2023 г. Беше прието и безплатното пътуване на деца от 7 до 10-годишна възраст в градския транспорт. А в периода от 01.02.23 г. до 31.12.23 г. цената на годишната карта за всички линии ще бъде 180,00 лв.
След връщането на картата за една линия в средата на месец март, картата - за студенти, ученици и докторанти за метро става 9 лв., а картата за една линия на наземния транспорт за студенти, ученици и докторанти ще бъде 6,90 лв.
От DarikNews.bg припомнят, че месечната карта за една линия отпадна с влизането на новата тарифна политика от началото на годината. Това обаче предизвика вълна от недоволство сред столичани, за които тази карта е била най-удобна. В крайна сметка председателят на общинския съвет Георги Георгиев предложи картата да бъде върната.
„Центърът за градска мобилност няма да коментира решенията на Общинския съвет, нашата работа е да ги изпълняваме“. Това заяви изп. директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев. По думите му, ако съветниците гласуват предложението, ЦГМ ще възобнови от 15 март продажбата на картите за една линия в този вид, в който са предвидени в наредбата.
„Картата за една линия се ползваше средно /за наземен транспорт, ученици и студенти/ от около 35 хил. души на месец, което съставлява малко над 3% от всички пътувания на територията на Столичната община“, уточни Дилчев.
Той разясни, че целта на тази тарифна политика е била да насочи хората към трайно ползване на градския транспорт и към закупуване на дългосрочни превозни документи. „В това отношение тарифната политика успя. Само за четири месеца – от септември до края на миналата година бяха продадени толкова годишни карти, колкото за цялата минала година“, отчете той.
Дилчев заключи: „Връщането на картата за една линия няма да доведе до определен приход, който ЦГМ очакваше след въвеждане на новата тарифна политика. Това е политическо решение, така че ще се съобразим с него“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!