Н иски заплати, огромни задръствания, недостиг на паркоместа, високи данъци, летище пред фалит, неработещ градски транспорт – това са основните проблеми, които водещите кандидати за кметове на Пловдив изтъкнаха пред NOVA.
Въпреки че е втори по големина в България и с една от най-бързо разрастващите се местни икономики, Пловдив остава на седма позиция по средна работна заплата, като е изпреварен дори от съседната Стара Загора.
Кандидатите за кмет на Стара Загора за възможностите на града
„В Пловдив безработицата е ниска, но и доходите са ниски. Общината, като един от най-големите работодатели, заложи на грешен модел. Властта все още не се е научила да уважава бизнеса и работещите хора. Образованите не се чувстват удобно, защото на всички високи позиции се назначават хора без компетенция”, смята Дани Каназирева от „Съюз за Пловдив”.
„Пловдив се задушава, защото е от табела до табела. Областта е една от най-бързо развиващите се – инвестициите са над 2 млрд., но те са извън града”, добави Здравко Димитров, кандидатът на ГЕРБ.
Николай Радев от БСП пък настоява за подобряване на професионалното образование в града, което според него ще доведе до увеличаване на заплатите.
Бившият кмет и настоящ кандидат на НФСБ и ВМРО Славчо Атанасов пък посочи, че проблемът с ниските заплати не може да се реши само от градоначалника.
Нарязаха шатрата на Мая Манолова
Той подчерта, че през тази година като европейска столица на културата, Пловдив е посрещнал с 20 хил. туристи по-малко, отколкото през миналата. А летището на града е пред фалит.
Атанасов заяви, че ако стане кмет, планира да изтегли целеви заем за инфраструктурни проекти в размер на 60 млн. лв. и да намали местните данъци. Съчетание от обещания, което според съперниците му, няма как да бъде реализирано.
Всички кандидати критикуваха остро работата на настоящия кмет Иван Тотев.
Като основни пропуски бяха посочени голямата задлъжнялост от над 65 млн. лв. на община „Пловдив”, редицата неосъществени ключови инфраструктурни проекти, като изграждането на вътрешния и околовръстния транспортни кръгове на града, липсата на паркоместа, съчетана с разрастването на синята зона, провалът с изграждането на информационна система за градския транспорт, фактът, че данъците върху автомобилите са близо двойно по-високи, отколкото в София и др.
Кандидатите се обединиха около тезата, че Пловдив има нужда от сериозни подобрения, що се отнася до градския транспорт, натоварения трафик и местата за паркиране.
„Когато се вдигнаха данъците за колите, всички транспортни фирми излязоха от Пловдив. Трябват кръстовища на две нива, да се завърши Околовръстното, да се направи пробив под гарата. Трябва и да се оптимизира градският транспорт”, заяви Димитров.
„Съюз за Пловдив” е единствената група, която всяка година внася предложение за намаляване на данъците”, отчете Каназирева.
Николай Радев определи поръчката за таблата по спирките на градския транспорт като „престъпно изпълнение от страна на сегашното управление”. Кандидатът на БСП и опонентите му бяха категорични, че въпросните табла трябва да бъдат поправени, защото към момента не работят. А проблемът със задръстванията е по-сериозен, отколкото в София.
„Имаше огромен политически чадър върху приватизатора. И сега трябва ревизия на транспортния проект, нова схема за удобни връзки между отделните райони, ново общинско транспортно дружество, което да кандидатства за евросредства за екотранспорт”, счита Каназирева.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!