Сд дикатите настояват за спешна среща с премиера, на която да
бъдат обсъдени проблемите в железопътния сектор.
Ръководителите на "Подкрепа" и на КНСБ - д-р
Константин Тренчев и Пламен Димитров съобщиха след заседание на
Консултативния съвет на ръководствата на синдикатите, че писмо е изпратено и до министрите
Симеон Дянков, Александър Цветков и Тотю Младенов.
Синдикатите
настояват всички да се ангажират с проблемите на сектора, като
се надяват до 10 март - датата, обявена за предупредителни
ефективни стачни действия на железничарите, да се намери
удовлетворяващо решение.
Според "Подкрепа" и на КНСБ разговорът за проблемите на сектора трябва
да се води на високо равнище, за да е ясна по години
инвестиционната политика, усвояването на средствата по
оперативната програма "Транспорт" и да се намерят начини да не
се правят съкращения.
Изискването на Световната банка да се обвърже заемът с 30
процента намаление на средствата за заплати, е непосилно да се
понесе не от българския железничар, а от българския гражданин,
коментира президентът на КНСБ Пламен Димитров.
Според него това
ще доведе до спад в безопасността на услугите.
Преди два дни железничарите обявиха, че започват национална
стачка с едночасови ефективни предупредителни действия на 10
март, а от 11 март ще започне и безсрочна ефективна стачка.
Напрежението ескалира заради плановете за съкращения в Холдинг
"Български държавни железници" (БДЖ) и в Националната компания
"Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), които се предвиждат, за да бъде отпуснат заем
от Световната банка.
Според тези планове до 2014 година в НКЖИ трябва да бъдат
съкратени 2944 души, а в БДЖ - 2800 души, или общо 5744.
"Те ще
отидат на улицата", оплакаха се председателите на железничарските
синдикати към КНСБ и "Подкрепа" - Петър Бунев и Розен Зарков.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров твърди, че в резултат на
преговорите на синдикатите със Световната банка синдикалистите
са успели да намалят от 7800 на 5744 планираните съкращения, защото са били признати и вече направените през 2009 и 2010 г.
Синдикатите настояват оздравяването на компанията да бъде чрез
естествено оптимизиране на персонала - пенсиониране, текучество,
а не съкращения.
Те настояват за план за повече приходи, вместо
съкращаване на разходите чрез орязване на персонала.
Сред
мотивите за предизвестената стачка са и лошите условия на труд, неизплатените
ваучери за храна от 1 юли 2010 г., някои неосъществени социални
плащания.
Железничарите искат среща с премиера
Синдикатите настояват всички да се ангажират с проблемите на сектора преди 10 март - датата, обявена за стачни действия на железничарите
23 февруари 2011, 17:31
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!