Вчера изпълнителният директор на Национална агенция „Пътна инфраструктура" инж. Янко Янков направил проверка на обекта. Високата цена се дължи на многото насипи и мостови съоръжения, изградени на трудния терен.
За да се изправят завоите на Хаинбоаз, бяха премествани и взривявани цели хълмове, допълва "Борба".
Новият път ще бъде открит идната седмица и окончателно ще бъде пуснат за движение. В последните дни преди пускането на движението предстои да се положи само последният износващ слой на асфалта в някои участъци.
Остават и последни довършителни работи по обезопасяване на скатовете с мрежи, поставяне на бордюри, отводнителни канавки, както и довършване на хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.
Модернизираният път включва трета лента и пълна реконструкция на четири мостови съоръжения.
Хаинбоаз е част от Лот2 на проект „Транзитни пътища 4" с обща дължина около 23 км. Строително-ремонтните дейности се извършваха чрез финансиране със заем от Европейската инвестиционна банка и съфинансиране от Републиканския бюджет в размер на 25% от общата стойност на проекта. Общата стойност на обекта ще възлиза на около 26 млн. евро.
Първият срок за завършване на ремонта беше 15 ноември 2008 г.
В Националната агенция "Пътна инфраструктура" има проект за трети проход през Стара планина, който да свързва Северна и Южна България.
26-километров път, който минава през Стара Загора, Мъглиж и Трявна, може да поеме част от трафика като алтернатива на проходите "Хаинбоаз" и "Шипка" поне за леките автомобили.
Сега по направлението Стара Загора - Трявна има 26-километров път, който трябва да се ремонтира, ако се осигурят средства за това. Пътят прави връзка от Мъглиж през Дъбово, Яворовец, Радунци, Борущица, Кръстец, Плачковци и Трявна и извежда трафика на главния път София - Варна.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!