Д нес започна изграждането на подпорна конструкция на пропадналия преди седмица път Симитли-Предел-Банско. Ремонтът трябва да приключи до месец, предаде БГНЕС.
По обяд днес пилотна машина започна пробиването на 120 отвора, които, след като се напълнят с бетон и арматура, ще се свържат с обединителна греда. Тя ще играе ролята на подпорна стена.
Старата се срути на 24 октомври сутринта, след като 30-метров участък от нея, висок 5 метра, пропадна в река Градевска. В реката се откъсна и част от дясната лента на пътя. Свличането стана на 15-ия километър след Симитли в посока Предел. Оттогава движението през участъка, засипан временно и за безопасност с пръст и камъни, се осъществява в едната лента, регулира се от светофар.

В края на миналата седмица започнаха сондажи, за да установи състоянието на пластовете под пътното платно. За три дни бе спряно и движението на товарни автомобили с обща маса над 12 тона.
В понеделник геолозите и конструкторите дадоха своето становище как трябва да бъде ремонтиран пътят и стигнаха до варианта "пилотно-анкерна конструкция".
Днес пилотната машина започна пробиването на 120 отвора през един метър. Дълбочината им е 9 метра, а ширината 40 сантиметра.

Във вертикалните пилотни отвори ще бъде излят бетон и арматура. Всички те се пробиват на мястото на мантинелата и ще бъдат свързани помежду си с обединителна греда.
Ремонтът на участъка трябва да приключи до началото на месец декември.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!