Б ДЖ похарчи 300 хил. лв за ремонт на климатиците на влаковете, но по някои линии вагоните са като сауна, показва проверка на Нова тв.
От компанията признават, че от действащите към момента 17 дизелови мотриси „Сименс“
пет са с частично или изцяло неработещи климатици и съответно вътре е изключителна топло.
Всеки влак трябва да преминава на профилактика през 3 месеца и преди началото на летния сезон всички мотриси са били прегледани, казват от БДЖ.
Вчера екип на Нова реши да измери температурата в купетата. Начална точка беше гарата в Първомай, където горещината е непоносима – термометърът показва 37 градуса.
Екипът се качи в сравнително нова дизелова мотриса „Сименс“ – удобен влак, който обаче няма прозорци, които да се отварят в жегата, тъй като е проектиран да се движи с климатик. И ако климатикът обаче не работи, пътуването се превръща в истински ад.
Термометърът вътре показва точно 34,7 градуса. Кондукторът обяснява, че климатикът е повреден.
При аналогична ситуация в Германия, където тези дни отчетоха рекордни горещини, железниците отмениха пътуванията на десетки влакове. Преди няколко години германските железници пък изплатиха почти 3 млн. евро обезщетения на пътници, жертва на неработещи климатици в експресите InterCity. Инсталациите бяха отказали, термометрите във вагоните стигнаха до 32 градуса, а почти 50 души бяха откарани в болница.
Вижте още от репортажа на Николай Василковски във видеото:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!