О т 1 април 2015 г. хоспитализациите и дехоспитализациите на всички здравноосигурени граждани ще бъдат в единна Регистрационна система.
От Здравната каса информират, че при приема и напускането на лечебното заведение пациентите ще трябва да представят на регистратурата свой български личен документ. Задължително е пациентите да предоставят или лична карта, временни удостоверения, издадени от МВР, при загуба на лична карта, паспорт, моряшки паспорт, или удостоверение за пребиваване на граждани на ЕС, карта за постоянно пребиваващ в България чужденец, разрешение за (постоянно) пребиваване или, БЛД от стар тип (зелен паспорт).
Българските граждани без такъв (новородени и деца под 14 години) се приемат в лечебните заведения с документ на придружител/настойник, като данните им се вписват ръчно в Регистрационната система.
Системата ще обработи данните от личния документ и ще регистрира хоспитализацията, като едновременно ще изпрати информация за това в Централното управление на Националната здравноосигурителна каса (ЦУ на НЗОК) и ще провери дали документът е валиден. Цялата процедура ще отнема не повече от няколко секунди. Системата ще действа по същия начин и при дехоспитализацията на пациентите.
Регистрационната система ще позволи прозрачност и повишен контрол върху целесъобразното използване на средствата от здравноосигурителните вноски на всеки гражданин.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!