С осмото издание на Международния авиационен фестивал "Небе за всички" - БИАФ 2011, българските военновъздушни сили (ВСС) ще отбележат 100 години от създаването на българската военна авиация.
От 2 до 4 септември на летище "Пловдив" и авиобаза "Крумово" ще се състои юбилейна научноприложна конференция на тема "100 години Българска авиация - минало, настояще и бъдеще" и авиошоуто.
Програмата на фестивала предвижда демонстрации във въздуха и на земята на авиационна техника, включително и най-нови достижения на водещите световни производители и спонсори на фестивала - консорциумите EADS с Eurofighter 2000 Typhoon, SAAB - със самолета Gripen и тренажор за подготовка на летателен състав, Lockheed Martin, Diehl и Messerschmit.
Фестивалът се състои от три части -
"Минало" - наземен ретропарад на първите самолети на България; "Настояще" - демонстративни полети на изтребители и вертолети, които са на въоръжение във българските ВВС; "Бъдеще" - демонстрации на тритесветовни авиационни школи - европейската, руската и американската.
За първи път у нас ще летят "Тайфун" и "Грипен", руският суперизтребител "МиГ-29М ОВТ" и "Ф-16" от САЩ.
Участие в авиошоуто са потвърдили ВВС на Германия, Гърция, Италия, Румъния, Швеция, Швейцария и САЩ.
"Арената" на фестивала е разположена на 75 хил. кв./м площ, като събитието е обезпечено с противопожарни коли, медицински пункт, четири хранителни зони, 50 търговски обекти, павилиони засувенири, шатра за пилотите-ветерани.
За улеснение на посетителите пловдивската транспортна фирма "Хеброс бус" ще осигури автобуси, които ще тръгват към авиошоуто на всеки 15 минути от хотел "Тримонциум" в Пловдив.
Във връзка с шоуто на 3 и 4 септември БДЖ ще удвои броя на влаковете между Пловдив и Асеновград, които ще пътуват на всеки 30 минути.
За посетителите, които ще използват личните си автомобили, са осигурени паркинги в непосредствена близост до входа на събитието.
Поради очаквания засилен интерес през двата дни пътят Пловдив-Асеновград ще бъде с особен режим.
Входът ще е само срещу билети, които могат да се купят на място.
Забранено е внасянето на алкохол и наркотични вещества, носенето и използването на огнестрелно и хладно оръжие.
Лица в нетрезво състояние няма да бъдат допускани на територията на БИАФ 2011, уточниха от пресцентъра на авиошоуто.
Началото на българската авиация е поставено в периода 1906-1912 г.
На 20 април 1906 г. е създадено "Въздухоплавателно отделение", чиято цел е да управлява разузнавателните дирижабли на българската армия. За командир е назначен лейтенант Васил Златаров.
Първото поколение български летци е тренирано на дирижабъл наречен "София-1", построен от Златаров с материали, купени от Русия.
През 1910 г. руският авиоконструктор Борис Масленников е поканен в България, за да представи своя самолет, модификация на френския "Farman" III. След демонстрацията правителството решава да снабди армията със самолети.
През 1912 тринадесет български офицери за изпратени в чужбина, за да се обучават на френски, британски и немски самолети.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!