Т уроператор изостави 31 български ученици в Испания. Групата е на екскурзия с автобус в Лорет де Мар – на 70 км от Барселона. За това сигнализира пред БНТ разтревожен баща, чието дете е на екскурзия с класа си.
Учениците са от Националната финансово-стопанска гимназия в София.
"Фирмата, която организира екскурзията, е „Гъливер травъл“, заяви пред националната телевизия Ивелин Иванов – баща на едно от децата.
"От фирмата са заплатили само първата нощувка в Любляна, след това не са заплатили нищо", заяви Иванов.
Допълни, че с групата ученици има възрастни хора, които са събрали пари и са платили следващите 2 нощувки.
По думите му децата нямат повече пари.
Опитал е да се свърже с фирмата, но телефоните или са изключени, или дават свободно.
Заместник-директорката на училището Хриси Войнова съобщи пред Дарик радио, че туроператорската фирма „Гъливер травел" и преди е организирала турове с училището, но досега проблеми не е имало. Тя уточни, че фирмата е и в списъците на Регионалният инспекторат по образование.
По думите ѝ учениците са спали в хотели с по-ниски звезди от тези, които са записани в договора с туроператора.
„И друг път са ползвали този туроператор. Това, което разбрахме допълнително, е, че са спали в хотели, които предварително не са били договорени, а някакви други. Били са с по-малко звезди. Сега всички са нахранени и чакат да се изчистят финансовите отношения с хотела. Маршрутът е много дълъг. Трябва да имат 9 нощувки, 4 вече са спали", каза Войнова.
Ирена Гришева от „Гъливер Травел", пък заяви, че проблемът е заради неуредици между българския туроператор и испанските им партньори, но плащанията вече са направени и екскурзията ще протече по план.
„Пътуването ще си го осъществят, както е предвидено. Сега пред офиса ме чакат родители. Отивам да им покажа резервациите и платежните за всички хотели. Това до момента се случи, защото с испанския партньор имахме недоразумения. Много съжалявам за случилото се. Всички нощувки сме ги осигурили ние. Мога да гарантирам, че повече проблеми няма да има", допълни Гришева.
Вчера учениците са успели да се свържат с управителката на туроператорската фирма, която е обещала да осигури пари за връщането на групата.
По-късно с редакцията на Vesti.bg се свързаха Здравка Гергова и Вероника Найденова, които твърдят, че също са сред потърпевшите предишни клиенти на „Гъливър травел“. Гергова и Найденова разказаха, че миналата година са се включили в екскурзия до Чехия за близо 50 души, но проблемите започнали още преди напускането на страната, защото автобусът се повредил. Наложило се хората да чакат 8 часа на границата, за да пристигне друг автобус. Управителката на туроператора им заявила, че може да си тръгнат, ако не им се чака за новото превозно средство, разказват жените.
Гергова също споделя, че е имало разлика в обещаните звезди на хотела в офертата и реалността. Според нея „дори затворниците на лек режим не живеят в такива условия“, каквито са били в мястото, където са ги настанили в Чехия. Тя допълва още, че и тогава не са успели да се свържат по телефона с управителя на „Гъливър травел“.
Гергова и Найденова разказват, че един от участниците в екскурзията е получил бъбречна криза, но се оказало, че трябва да заплати всичко сам, тъй като направената им от фирмата медицинска застраховка не покривала такива случаи, въпреки че в пакета на предлаганата оферта пишело друго.
Когато се върнали в България, участниците в екскурзията до Чехия написали колективна жалба до КЗП, но от там им отговорили, че правата им не са нарушени по никакъв начин, разказва Найденова.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!